OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Forshaga kommun bor drygt 11 000 personer. Du hittar oss strax norr om Karlstad, i Värmland. Vi har ett attraktivt läge längs Klarälven med goda bussförbindelser och nära till flygplats. Näringslivet präglas av småföretagsamhet, här finns ett starkt föreningsliv och ett rikt kultur- och fritidsliv.
Vi är drygt 900 anställda som arbetar på uppdrag av våra invånare. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa en bra plats att bo, leva och verka på och tillsammans gör vi skillnad för våra invånare, varje dag!
Förvaltningens uppdrag är att erbjuda vuxna vägledning och utbildning i det livslånga lärandet. Inom förvaltningen finns också vägledning och stöd till vuxnas individutveckling mot en egen försörjning. Förvaltningen ansvarar för integration och samordnar även arbetsmarknadspolitiska åtgärder. Vi ansvarar även för det kommunala aktivitetsansvaret.
Beskrivning
Arbetsmarknadsenheten (AME) är den enhet inom kommunen som samordnar och administrerar alla arbetsmarknadspolitiska åtgärder.
Arbetsuppgifter
Som administrativ assistent på Arbetsmarknadsenheten och till viss del Klarälvdalens samordningsförbund ska du vara ett administrativt stöd för verksamheterna. I tjänsten ingår förutom allmän administration bland annat att skriva protokoll, skicka kallelser, sammanställa underlag, uppföljning och redovisning, statistik, rapportering och viss ekonomi såsom att hantera gemensamma fakturor, budgetuppföljning samt behjälplig i bokslutsarbete.
Det är meriterande att ha projekterfarenhet då det inom arbetsmarknadsenheten pågår ett projekt finansierat av Europeiska Socialfonden. Du kommer att ha en viktig samordnande funktion och du kommer dagligen att möta arbetsmarknadsenhetens personal, deltagare i åtgärd och kommunens övriga personal i olika frågor.
Kvalifikationer
Vi vill att du är väl bekant med de krav som gäller offentlighet, diarieföring och arkivering samt att du har erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig förvaltning. Du formulerar dig väl i tal och skrift. Då tjänsten innebär arbete i olika datasystem så krävs det att du ser det som en naturlig del av det dagliga arbetet. Arbetet är självständigt och det krävs en hög servicekänsla, god samarbetsförmåga och flexibilitet. Du är en viktig länk och bidrar till samarbetet mellan verksamheterna.
Vi ser att du har relevant utbildning för tjänsten eller erfarenhet som bedöms likvärdig.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet där egenskaper som god samarbetsförmåga och initiativförmåga har stor betydelse.
Villkor
Visstidsanställning 100% to m 2017-06-30 med goda möjligheter till förlängning.
Vänta inte med din ansökan då urval och intervjuer sker löpande därför kan tjänsten bli tillsatt innan sista ansökningsdatum.
Välkommen med din ansökan!
Vi vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg på vår hemsida. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Anttonen Ekelund
054-17 21 68
Anita Bergström
0552-447 76