Administrativ assistent till beställarenhet äldreomsorg

Administrativ assistent till beställarenhet äldreomsorg

Arbetsbeskrivning

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Vi står inför en spännande förändring. För att möta dagens och framtidens behov går Rinkeby-Kista och Spånga-Tensta stadsdelsförvaltning samman och bildar Järva stadsdelsförvaltning 1 juli 2023. Vill du vara med på vår resa?



Det här är vi


Inom äldreomsorgens beställarenhet i Rinkeby-Kista stadsdelsförvaltning arbetar 14 biståndshandläggare varav 10 stycken är hemma-/huvudhandläggare som arbetar i två olika team.

Vi har även tre utskrivningsplanerare som arbetar i ett team samt har vi en handläggare som arbetar som "löpare". Vi har också en uppsökare, en kvalitetsutvecklare, en administrativ assistent, en ekonomi administratör samt två biträdande enhetschefer och en enhetschef.

Från 1 juli kommer Rinkeby-Kista stadsdel slås ihop med Spånga-Tensta stadsdel vilket gör att vi då kommer att bli en större beställarenhet med fler medarbetare och chefer och kommer benämnas Järva stadsdelsförvaltning. Mer information framkommer på intervju. 

Enheten består av en trygg och kompetent arbetsgrupp i varierande åldrar, flera medarbetare har lång erfarenhet. Vi arbetar aktivt med en lärande organisation och att utveckla enhetens arbetssätt. 

Vi sitter i ljusa och moderna lokaler för närvarande med närhet till tunnelbana och Kista centrum.

Som medarbetare hos oss kan vi erbjuda dig:
• Ett varierande och utvecklande arbete 
• Möjlighet till kompetensutveckling
• Flextid 
• Subventionerad friskvård och friskvårdstimme
• Möjlighet att arbeta hemifrån 1-2 dagar per vecka
• Nära ledarskap 
• Engagerade och erfarna kollegor

Välkommen att arbeta hos oss i en mångkulturell stadsdel med många spännande och utvecklande möten!

Är det dig vi söker
Vi söker dig med gymnasiekompetens och erfarenhet av liknande arbete. Du har ett genuint intresse av att ge service till andra och gör gärna det lilla extra om du har tid. För rollen krävs god datavana och kunskaper i Officepaketet. Det är meriterande med kunskaper i Agresso, Paraplyet (Stockholms stads system) samt att ha arbetat i en politiskt styrd organisation.

Som person har du hög personlig mognad där du är trygg, stabil och trivs i en självgående roll. Du trivs med att ta initiativ och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du är ansvarstagande och kan arbeta självständigt men även i grupp. För att passa in i rollen är du strukturerad, med god förmåga att organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Vidare är du flexibel, beslutsam och du anpassar dig till ändrade omständigheter. Hos oss har du möjlighet att driva processer på ett målinriktat sätt.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Med anledning av att Rinkeby-Kista tillhör finskt förvaltningsområde är det meriterande med kunskap i finska språket men inte ett krav.

Vi ser fram emot din ansökan!

Övrigt
Intervjuer kan komma att ske fortlöpande.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.



Rinkeby-Kista stadsdelsförvaltning tar gärna tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stockholms Stad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 juni 2023
  • Ansök senast: 16 juni 2023

Liknande jobb


16 maj 2024