Administrativ assistent till Södermalm

Administrativ assistent till Södermalm

Arbetsbeskrivning

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



Beskrivning
Södermalms stadsdelsförvaltning är en av Stockholms 13 stadsdelsförvaltningar och omfattar stadsdelarna Södermalm, Reimersholme, Långholmen, Gamla Stan, Riddarholmen och Hammarby Sjöstad.

Det bor ca 130000 invånare i området.
Vid beställarenheten för äldre arbetar ca 60 personer. Utöver tre administrativa assistenter har vi biståndshandläggare, färdtjänst- och riksfärdtjänsthandläggare, administratörer, samordnare för korttidsvård och dagverksamhet samt controllers på avdelningen. Vidare har vi fyra undersköterskor som arbetar med tryggt mottagande i hemmet för de äldre brukare vi möter som bedöms ha behov av detta vid utskrivning från sjukhus eller korttidsboende. Avdelningen har en enhetschef och tre biträdande enhetschefer.
Ungefär 3500 personer har beslut om bistånd inom äldreomsorgen på Södermalm. Beställarenheten för äldre på Södermalms stadsdelsförvaltning har sitt kontor i Hammarby sjöstad, i närheten av Mårtensdal och inte så långt från Gullmarsplans tunnelbanestation.



Arbetsuppgifter.

Arbetsuppgifterna som administrativ assistent innefattar att bevaka att underlag för beslut om avgift inkommer och är korrekta, samt att fatta beslut om avgifter för äldreomsorgen för enskilda personer. Besluten fattas utifrån stadsdelsnämndens delegationsordning och de tillämpningsanvisningar som finns i Stockholms stad gällande äldreomsorgens avgiftssystem. Målet är att alla äldre ska få ett korrekt och tydligt beslut om sin avgift för äldreomsorgen och att rätt avgift utgår.

I arbetsuppgifterna ingår vidare att göra omregistreringar vid till exempel nya hyror och andra förändringar som påverkar den enskildes avgift, samt att göra makuleringar och justeringar av fakturor. Därtill kommer att besvara frågor från enskilda äldre, anhöriga och biståndshandläggare och att samarbeta med övriga på enheten. Ytterligare administrativa uppgifter kan tillkomma. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en gymnasieutbildning och erfarenhet av att ha arbetat med administrativa uppgifter inom äldreomsorg. Alternativt är du socionom med bakgrund inom Stockholms stads äldreomsorg eller annan myndighetsutövning inom socialtjänsten.
Meriterande är om du har erfarenhet av äldreomsorg i Stockholms stad, tidigare har arbetat med stadens avgiftssystem inom äldreomsorgen och är en van användare av verksamhetssystemet Paraplyet.
Som person är du strukturerad, noggrann och kan arbeta självständigt. Du är duktig på att prioritera och att driva arbetet framåt. Du lyssnar och kommunicerar på ett bra sätt med både enskilda personer och deras anhöriga, är lugn och har ett intresse och en förmåga att hjälpa andra och att hitta lösningar.
Du har en analytisk förmåga och lätt att förstå siffror och regelverk samt trivs att arbeta med administrativa uppgifter enligt beskrivning. Du ska även kunna uttrycka dig väl i tal och skrift.

Övrigt
Arbetsplatsen har ett flextidsavtal. Möjlighet till friskvård finns en timme per vecka när arbetet tillåter. Vidare har förvaltningen friskvårdsbidrag. Möjlighet finns också att semesterväxla.
Intervjuer kan komma att ske löpande under rekryteringsperioden.


Välkommen med din ansökan!




Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Sammanfattning

Liknande jobb


adminstrativ assistent

adminstrativ assistent

15 juni 2024

Projektkoordinator kompetensförsörjning, Socialförvaltningen centrum

Projektkoordinator kompetensförsörjning, Socialförvaltningen centrum

14 juni 2024