Administrativ assistent till Teknik- och serviceförvaltningen

Administrativ assistent till Teknik- och serviceförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Som medarbetare hos oss på Teknik- och serviceförvaltningen får du ett meningsfullt jobb i en bred, samhällsviktig verksamhet som berör alla örebroare. Varje dag.

Gillar du administration och att jobba mot ett brett område? Då ska du söka denna tjänst!

Om tjänsten
Teknik- och serviceförvaltningens stab är en kompetent resurs som inspirerar och stödjer förvaltningens verksamheter  med att utveckla, effektivisera och kvalitetssäkra deras arbete. Din arbetsplats blir i moderna kontorslokaler i Citypassagen nära centralstationen, med goda möjligheter till distansarbete.

Vi söker nu en extraresurs till vår registratur som ska stötta upp i vår verksamhet under hösten 2023. Du kommer jobba mot alla verksamheter inom Teknik- och serviceförvaltningen tillsammans i ett team bestående av en huvudregistrator och två administratörer.

Exempel på arbetsuppgifter:

• registrera handlingar i ärendehanteringssystemet W3D3
• andra administrativa arbetsuppgifter enligt fastlagda rutiner

Om arbetsplatsen
Som medarbetare inom Teknik- och serviceförvaltningens stab bidrar du till att göra vardagen enklare för örebroarna. Vi inom staben ska vara en kompetent resurs som inspirerar och stödjer resten av förvaltningen i arbetet med parker och gator, avfallshantering, vatten och avlopp, gas, måltid samt kommunens fordon. Vi gör det i nära dialog och samspel med kollegor, politik, medborgare och näringsliv. Hos oss får du en chans att utveckla både dig själv och kommunen. Du uppmuntras att utveckla lösningar som förnyar och överraskar positivt. Är du rätt person att anta utmaningen?

Kvalifikationer
Vi söker dig som har ordningssinne och är strukturerad med en positiv attityd, samt har ett öga för detaljer och levererar resultat. Du är serviceorienterad, samarbetsvillig har en god förmåga att arbeta i grupp men även självständigt. Det är även viktigt att du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• avslutad gymnasieutbildning
• generell IT-kunskap

Meriterande:

• arbetat i dokumenthanteringssystem för offentliga handlingar

Omfattning och tillträde
Anställningsform: visstidsanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: 4 september 2023-tom 5 januari 2024

Antal tjänster: 1 

Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 31 maj.

Välkommen med din ansökan!

Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Örbring, Enhetschef
   019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
   019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
   019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
   019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
   019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
   070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
   019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
   019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
   076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
   019-21 49 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro Kommun
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 maj 2023
  • Ansök senast: 31 maj 2023

Besöksadress

12345 12345 Örebro
None

Postadress

Box 30000
Örebro, 70135

Liknande jobb


Registrator/arkivarie till kund i Ockelbo

Registrator/arkivarie till kund i Ockelbo

23 maj 2024

Registrator till utbildningsförvaltningen

Registrator till utbildningsförvaltningen

21 maj 2024

21 maj 2024

Registrator, vik

Registrator, vik

17 maj 2024