Administrativ chef

Arbetsbeskrivning

Socialförvaltningen ansvarar för verksamheterna vård och omsorg, omsorg om funktionshindrade, individ- och familjeomsorg samt arbetsmarknadsavdelningen.
Som stöd och resurs för våra verksamheter finns den administrativa avdelningen.
Inom avdelningen finns utredare, förvaltningsassistenter, ekonomiassistent, förvaltningssekreterare, avgiftshandläggare, ekonomer och personalspecialister.

Arbetsuppgifter:
Ditt uppdrag blir att leda, planera och utveckla avdelningens arbete samt samordna förvaltningens arbete med ekonomi-, policy-, strategi- och kvalitetsfrågor.

Kvalifikationer:
Du ska ha lämplig akademisk utbildning. Du har erfarenhet av arbetsledning och ekonomistyrningsfrågor, gärna från offentlig förvaltning.
Vi vill att du är en person som har förmåga att tillvarata och utveckla medarbetarnas kunskaper och engagemang kring socialnämndens arbete avseende ekonomi, kvalitet och administration. Du har god samarbetsförmåga, kan motivera och entusiasmera, är analytisk och lyhörd. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift i svenska språket. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Som administrativ chef ingår du i förvaltningens ledningsgrupp.
Kommunen arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Carina Jägerbrand
0521-72 23 25
Enhetschef Ulrika Erixon
0521-72 23 96
Assistent Lena Andersson
0521-72 23 32
Enhetschef Linda Oksjö
0521-72 15 01
Enhetschef Kristina Johansson
0521-72 15 08
Enhetschef Mona-Lisa Malmsköld
0521-72 22 38
Sektionschef Karin Saini
0521-72 13 07

Sammanfattning

Besöksadress

Socialförvaltningen
None

Postadress

None
VÄNERSBORG, 46285

Liknande jobb


6 november 2023

3 november 2023

3 november 2023