Administrativ chef till Landstinget i Västernorrland

Arbetsbeskrivning

Landstinget Västernorrland har cirka 6500 medarbetare och är en av länets största arbetsgivare.
Vi arbetar för liv och hälsa i Västernorrland, www.lvn.se
Sedan årsskiftet 2013 utgör landstingets kansli en länsgemensam stödfunktion.
En tydlig ledning och styrning, standardiserade processer med ett koncerntänk är prioriterade områden tillsammans med stark fokusering på balanserad styrning, effektiva processer och ett systematiskt förbättringsarbete.



Arbetsbeskrivning
Administrativa avdelningen ansvarar för landstingets samlade styrelse- och nämndadministration. I ansvarsområdet finns också diarium, arkiv, beredskap och säkerhet.

Som administrativ chef ansvarar du för ärendeprocessen till landstingsstyrelse och landstingsfullmäktige. I din roll arbetar du nära den politiska ledningen i landstingsfullmäktige, landstings¬styrelse och nämnder, liksom tjänstemannaledningen samt utför sekretessprövning och andra juridiska bedömningar.

Administrativa chefen har dessutom verksamhets-, personal- och ekonomiansvar för den administrativa avdelningen. Som chef är din uppgift att leda och utveckla verksamheten för att bidra till att Landstingets övergripande mål och vision uppnås.
Du är direkt underställd förvaltningschefen för Landstingets kansli och ingår i landstingsdirektörens ledningsgrupp.

Du ska ha en samsyn med landstinget Västernorrlands personalidé, vilken är:

” Liv och hälsa för västernorrlänningarna med kompetenta och motiverade medarbetare” och vi utgår från den grundläggande synen att alla människor har lika värde där vår uppfattning är att: vår drivkraft är inflytande och ansvar, vi vill alla göra ett bra arbete och vi har glädje av att vi inte är ”lika som bär”.

Placeringsort: Härnösand

I Landstinget är samtliga chefsförordnanden tidsbegränsade, med en tillsvidareanställning i sin grundprofession.


Vem är du?
Du har juridisk examen och goda kunskaper i offentlig förvaltning, lagar, författningar och regler. Dokumenterad ledarerfarenhet och gärna erfarenhet av att leda en förvaltning med flera olika yrkeskompetenser. Har du arbetat i en politiskt styrd organisation ser vi det som meriterande.
Som person är du en utvecklingsinriktad ledare med helhetssyn och förmåga och intresse av att inspirera kvalificerade medarbetare i en kunskapsorganisation. Målmedvetenhet och engagemang är därför viktiga egenskaper. Du ska ha god samarbetsförmåga och vilja att driva förbättrings- och utvecklingsarbete.
Vidare ser vi att du är strukturerad, strategisk och lyhörd.
Du har goda kunskaper i MS Office och kan uttrycka dig väl i tal och skrift.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare
• med trevliga medarbetare


Kontaktperson
Vi samarbetar med Experis Executive och vill du veta mer om tjänsten och ansökningsprocessen är du välkommen att ringa Karin Frisendahl på telefon 070-3774546 eller 060-646547. E-post kfr@se.experis.com
Din ansökan vill vi ha senast den 9 mars.

Fackliga kontaktpersoner:

Maria Bäckman, Vårdförbundet 060-641473

Elisabeth Haraldsson, SACO 060- 181543, 070-2402832

Gudrun Kornijenko, Vision 0611-84359, 070-6328088

Jan- Olov Lampinen, Kommunal 060-181953,

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Kontaktpersoner på detta företaget

Karin Frisendahl
060-64 65 40
Maria Håkansson
+46 (0)660-59972
Karin Backman
063-57 66 63
Veronica Hagborg
0703773512
Bernt Legersjö

Tom Jakobsen
0910-58 66 92
Elin Granholm

Lena Råberg-Wigermo

Urban Appelquist
019-16 65 54
Denise Wiberg
031-61 72 50

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Executive Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 14 februari 2014

Besöksadress

Klarabergsgatan 28
None

Postadress

BOX 1125
Stockholm, 11181

Liknande jobb


6 november 2023

3 november 2023

3 november 2023