Administrativ direktör

Administrativ direktör

Arbetsbeskrivning

Varje dag avgörs hundratals mål och ärenden i domstolarna runt om i Sverige. Vår organisation består av medarbetare med olika kompetenser, där var och en är betydelsefull i att upprätthålla rättssäkerhet och hög kvalitet i alla led.



Så fungerar domstolarna 


 










Göta hovrätt söker administrativ direktör
Vill du tillsammans med oss arbeta med och utveckla rättssäkerhet och rättstrygghet i vårt land? Söker du ett nytt betydelsefullt och utmanade uppdrag? Då tror vi att tjänsten som administrativ direktör kan vara något för dig!

Det här kommer du att arbeta med
Som administrativ direktör och tillika säkerhetschef är du direkt underställd domstolschefen, vilket innebär att du har till uppgift att biträda i arbetet med ledningen av hovrätten.

Du ingår i hovrättens ledningsgrupp.  

Du är chef för den administrativa avdelningen och har personalansvar för ca tolv medarbetare. På den administrativa avdelningen hanteras frågor för hela hovrätten som rör personal/HR, ekonomi, administration, IT och säkerhet inkl. krishantering. Som administrativ direktör håller du i vårt arbete med verksamhetsplanering, riskanalyser, lokalförsörjning, bibliotek och intranät m.m. Hovrätten står inom de närmaste åren inför en spännande utmaning eftersom vi ska bygga och flytta till helt nya lokaler.

Administrativa avdelningens uppdrag är att ge god service och vara ett kompetent stöd till medarbetarna såväl till externa besökare.

Din kompetens
Vi söker en initiativrik och kommunikativ chef som har ett väl utvecklat och stort intresse för ledarskap och förmåga att driva utvecklingsarbete framgångsrikt. Du ska kunna ta dig an arbetsuppgifter både strategiskt och operativt. Det är viktigt att du är lyhörd och tydlig då det i rollen ingår att samarbeta med andra människor. Din samarbetsförmåga måste med andra ord vara mycket god.

Som administrativ direktör ska du även ha god administrativ förmåga och du bör ha erfarenhet av administrativa och ekonomiska frågor. Det är även av vikt att du har förmåga att fatta beslut.

Du ska ha en relevant högskole- eller universitetsutbildning samt flera års erfarenhet inom personal- och arbetsmiljöfrågor, organisationsutveckling, kompetensförsörjning och förändringsledning. Du hanterar självklart svenska språket väl i tal och skrift.

Om Göta hovrätt
Placeringsort är Jönköping där Göta hovrätt finns. Hovrätten är en trevlig arbetsplats, med lokaler i centrala Jönköping. Hovrätten har ca 85 anställda, varav hälften är domare. Hovrätten utbildar också blivande domare. Vi satsar på hög kvalitet i dömandet och den övriga verksamheten. Allas delaktighet och ansvarstagande värdesätts och tas till vara, och vi värnar om ett öppet och trivsamt arbetsklimat. Vi arbetar aktivt med att utveckla vår verksamhet.

Jönköping är en av Sveriges tio största kommuner, med knappt 140 000 invånare. Jönköping är en av landets ekonomiskt starkaste regioner och kommunen är en attraktiv tillväxtregion. I Jönköping finns bra kommunikationer samt ett rikt kulturutbud.

För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess tillämpar Sveriges domstolar kompetensbaserad rekrytering. Vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göta hovrätt
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 augusti 2020
  • Ansök senast: 10 september 2020

Liknande jobb


6 november 2023

3 november 2023

3 november 2023