Administrativ ledningskoordinator

Administrativ ledningskoordinator

Arbetsbeskrivning

Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?


Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar ungefär 3 100 medarbetare för att äldre människor och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett aktivt, socialt och meningsfullt liv på sina villkor. Vi ansvarar bland annat för kommunens äldreboenden, hemtjänst, stöd till personer med funktionsnedsättning, hemsjukvård och träffpunkter för seniorer. Hos oss står varje individs behov i centrum, och våra verksamheter kännetecknas av delaktighet, valfrihet, flexibilitet och kvalitet med respekt för den enskildes integritet och självbestämmande.



Om oss
Hemvård, rehabilitering och service för seniorer är det samlade namnet för Lunds kommuns egen organisation som ger omvårdnad, stöd och service till personer över 65 år.

Inom verksamhetsområdet finns sexton hemvårdsenheter, nattverksamhet, korttidsvård, dagverksamhet, vård- och omsorgsjour, seniorverksamhet, restauranger, anhörigcenter och volontärverksamhet. Lunds kommun tillämpar kundval för brukarna inom hemvården. Nu söker vi en administrativ ledningskoordinator med uppdrag att stötta verksamhetschefen i personaladministrativa och ledningsrelaterade frågor. Vi finns på Bangatan i Lund, mitt emot centralstationen, i nyrenoverade lokaler.

Arbetsuppgifter
Du, tillsammans med en kollega, arbetar med att stötta verksamhetschefen i frågor som berör ledning och personal. Exempel på arbetsuppgifter är att lägga upp introduktion av nya enhetschefer, delta i och planera ledningsmöten och konferenser, skriva protokoll/riskbedömningar/utredningar etc. Du kan även komma att samarbeta med HR i vissa personalfrågor.

Vi söker dig som
- är strukturerad och tycker om att ha många bollar i luften samtidigt.
- är serviceinriktad och kommunikativ. 
- har ett intresse för organisation- och ledarskapsfrågor.
- har en kandidatexamen i socialt arbete eller personalvetenskap, alternativt annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
- uttrycker dig väl i tal och skrift. 

Övrigt
Anställningen är en visstidsanställning till och med 230131, med möjlighet till förlängning. 

Inför anställning till tjänster där vård- och omsorgsarbete ingår behöver du kunna uppvisa ett godtagbart utdrag ur belastningsregistret https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/

Kontaktpersoner på detta företaget

Bemanningsenheten reception

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vård- och omsorgsförvaltningen
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 juli 2022
  • Ansök senast: 22 juli 2022

Besöksadress

Storgatan 2
Heby

Postadress

Heby kommun
Heby, 74488

Liknande jobb


Projektassistent inom social välfärd

Projektassistent inom social välfärd

8 maj 2024

Samverkanskoordinator

Samverkanskoordinator

3 maj 2024

Verksamhetsstrateg

Verksamhetsstrateg

26 april 2024