Administrativ samordnare

Administrativ samordnare

Arbetsbeskrivning

I Österåkers kommun arbetar vi för att ge invånarna den bästa kvaliteten på den service och de tjänster vi tillhandahåller. Hos oss är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Du som arbetar hos oss kan vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Vill du vara med på vår resa? Då är du varmt välkommen till Österåker.

Inom samhällsbyggnadsförvaltningen arbetar drygt 100 personer för att utveckla en levande och trygg kommun för alla. Österåker är en expansiv del av Stockholmsregionen med en befolkningsutveckling över genomsnittet. Kommunen har hög ambition vad gäller hållbar samhällsutveckling samt att stärka identiteten som en modern stad med småstads- och skärgårdskaraktär. Genom medverkan i Sverigeförhandlingen ska vi utveckla nya stadsdelar intill Roslagsbanans stationer samtidigt som Roslagsbanan förlängs in till Stockholm City. Kommunen befinner sig i ett intensivt utvecklingsskede och står inför stora utmaningar. Vi behöver nu förstärka samhällsbyggnadsförvaltningen med en nyinrättad tjänst som administrativ samordnare (kvalificerad och erfaren). Vi är en komplett samhällsbyggnadsförvaltning med alla tillhörande funktioner innehållande förvaltningsledning inklusive funktionen mark och stora projekt, stadsbyggnad med bygglovenhet, planenhet och exploateringsenhet; strategisk planering; infrastruktur och anläggning med trafik (inkl. samhällsbetalda resor), park och landskap, gata parkering och projektledning; miljö- och hälsoskydd; lokalförsörjning samt verksamhetsstöd med kart, mät och GIS samt administration.

Ditt nya jobb

Du kommer att arbeta under förvaltningsledningen med placering vid avdelningen verksamhetsstöd och enheten administration. Som administrativ samordnare har du en central och viktig roll på förvaltningen. I rollen kommer du vara förvaltningens huvudregistrator med en samordnande roll för övriga registratorer på förvaltningen. Du är även registrator för förvaltningsledningen samt enheterna lokalförsörjning och mark och stora projekt. En av dina arbetsuppgifter kommer även vara att jobba med kommunens hemsida och intranät genom att vara huvudredaktör för ingången bygga, bo och miljö samt delansvarig redaktör för intranätet. Arbete med förvaltningens strukturella utvecklingsarbete är även det en viktig del i arbetsuppgifterna. Arbetsuppgifter som även kan vara aktuella är till exempel en samordnande roll i koordineringsuppgifter vid exempelvis mässor samt sekreterarskap i förvaltningens ledningsgrupp.

Din profil


• Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom administrationsområdet.
• Du ska ha lång erfarenhet av registratur och erfarenhet av arkivhandläggning.
• Lång erfarenhet av offentlig verksamhet, där erfarenhet inom samhällsbyggande är särskilt meriterande.
• Du har grundläggande kunskaper i fakturering, god förmåga att kunna uttrycka dig i tal och skrift. Kunskaper inom e-arkivering är meriterande.

Som person är du relationsskapande, det vill säga att du tar initiativ i sociala sammanhang, kliver fram och har lätt för att skapa relationer. Du är resultatorienterad, sätter upp höga mål för dig själv och arbetar ambitiöst för att nå dessa mål och gör vad som krävs för ett gott resultat. En viktig egenskap är att vara samarbetsorienterad vilket innebär att du anpassar dig och hittar win-win-lösningar genom ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. Du arbetar strukturerat enligt en tydlig process, organiserar och planerar ditt arbete väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines. Du är stabil och hanterar stress på ett konstruktivt sätt och har förmågan att snabbt hitta lösningar på uppkomna problem. 

Anställningens omfattning

Heltid 

Anställningsform

Tillsvidareanställning 

Tillträde

Enligt överenskommelse

Sista ansökningsdag

Vi ser fram emot din ansökan senast den 7 februari

Visst låter det spännande! Registrera din ansökan via knappen ”Ansök”. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar på något annat sätt.

Gå gärna in och läs mer på osteraker.se

Österåkers kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Precis som vi har du också ett barnrättsperspektiv i ditt dagliga arbete, i enlighet med barnkonventionen.

Kontaktuppgifter till våra fackliga företrädare hittar ni på hemsidan.

Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi önskar därför att inte bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Intervjuer kommer att ske fortlöpande under ansökningstiden och tjänsten kan därför tillsättas innan sista dag för ansökan. 


Tre mil till Stockholm, 1 100 öar, 93 mil kustlinje och ett lite härligare sätt att leva. Vi i Österåker är stolta över vår storstadsnära skärgårdsmiljö där det natursköna kulturlandskapet alltid finns nära. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med småstadskaraktär. Här utvecklar vi ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka. Österåker kännetecknas av entreprenörsanda och en stark kultur av företagande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Häger, Rektor
08-54081554
Johanna Allard, Utbildningsledare
08-540 815 53
Sara Schildt, Adm. Chef
08-54081710
Henrik Kempe, Rektor
08-540 810 45
Yvonne  Aili, Enhetschef
08-54081235
Lennart Froby, Samordnare
08-540 81234
Erica  Sundberg, Samordnare
08-54081245
Ulf  Carlqvist, SSR
08-540
Daniela  Balladares, VISION
08-54081225
Monika Smidestam, IT-chef
08 540 810 17

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Österåkers kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 januari 2022
  • Ansök senast: 8 februari 2022

Besöksadress

Österåker 18486 Österåker
None

Postadress

Hackstavägen 22
Åkersberga, 18486

Liknande jobb


Projektassistent inom social välfärd

Projektassistent inom social välfärd

8 maj 2024

Samverkanskoordinator

Samverkanskoordinator

3 maj 2024

Verksamhetsstrateg

Verksamhetsstrateg

26 april 2024