Administrativ samordnare

Administrativ samordnare

Arbetsbeskrivning

Regional utveckling

Har du ett stort samhällsengagemang? Är du intresserad av att arbeta med att koordinera och handlägga projekt och bidragshantering som bidrar till utvecklingen och framåtdriften av vårt län? Då kan rollen som administrativ samordnare vara något för dig!

Rollen som Administrativ samordnare
Vi söker en administrativ samordnare som kommer att ansvara för att koordinera och administrera projekt samt bidragsgivning inom regional utveckling. I denna roll kommer du att handlägga och bereda projekt och bidragsansökningar, samt medverka till att projektgrupper och arbetsprocesser fungerar effektivt. Du kommer även att hantera och förbereda politiska ärenden, och bidra till att dessa hanteras på ett strukturerat och korrekt sätt. Genom ett nära samarbete med både kollegor och externa aktörer kommer du att skapa förutsättningar för god samverkan och bidra till en hållbar regional utveckling.

Din blivande arbetsplats
Du är en del av avdelningen Regional utveckling där vi samordnar och leder arbetet med den regionala utvecklingen på både statligt och regionalt uppdrag. Hos oss arbetar strateger, projektledare, koordinatorer, handläggare och chefer inom bland annat hållbarhet, infrastruktur, näringsliv, kompetensförsörjning, besöksnäring, kultur, landsbygdsutveckling och digitalisering. Vi jobbar tillsammans med många aktörer i Jönköpings län för att nå målet att bli Sveriges mest hållbara, attraktiva och tillgängliga region.

Tjänsten är placerad i sektion Innovation och Attraktivitet och din närmsta chef kommer vara sektionschefen. På regional utveckling finns en kansliavdelning som har det övergripande ansvaret för ekonomi och processutveckling runt projekt och bidragshantering. Du kommer att vara en del av detta utvecklingsarbete tillsammans med andra kollegor.

Din profil
Vi söker dig med relevant högskoleutbildning, exempelvis inom administration, ekonomi eller projektkoordinering, eller en likvärdig eftergymnasial utbildning. Du har erfarenhet av handläggning och ärendeberedning, gärna inom offentlig sektor, samt god ekonomisk förståelse och erfarenhet av budgethantering. Du är strukturerad, noggrann och kan hantera flera administrativa uppgifter samtidigt, även under tidspress.

Du är relationsskapande, har goda kommunikativa färdigheter och trivs med att arbeta mot deadlines och leverera med hög kvalitet. Erfarenhet av att stötta och koordinera projekt inom givna tidsramar samt erfarenhet från politiskt styrda organisationer är meriterande. Du trivs i en dynamisk, lösningsorienterad miljö där samarbete är centralt

Vårt erbjudande till dig
Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/), Region Jönköpings län

Har du frågor om tjänsten?
Vill du veta mer kring tjänsten är du välkommen att kontakta sektionschef Ante Jankovic, e-mail:ante.jankovic@rjl.se. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Vår rekryteringsprocess
Sista ansökningsdag är den 26 februari

Välkommen med din ansökan!

Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida: Vår rekryteringsprocess (https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess), Region Jönköpings län

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Jönköpings län
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 februari 2025
  • Ansök senast: 26 februari 2025

Besöksadress

Husargatan 4
None

Postadress

Husargatan 4
Jönköping, 55111

Liknande jobb


Projektadministratör och utbildare till RFSL

13 april 2010

Affärsutvecklare till internationell Startup

12 maj 2010

Utvecklingssekreterare

31 juli 2010

Utvecklingsledare inom Vård- och omsorg

13 februari 2010