Administrativ Verksamhetskoordinator

Administrativ Verksamhetskoordinator

Arbetsbeskrivning

Skånes Kommuner är en medlemsorganisation för de 33 skånska kommunerna. Vi är en politiskt styrd organisation och vår styrelse består av förtroendevalda från våra medlemskommuner.

Vårt uppdrag är främst att samordna, samverka och vara en samlad röst för kommunerna i Skåne. Detta för att våra medlemmar ska kunna nyttja sin gemensamma styrka.

Vi är en organisation med starkt fokus på samarbete och effektivisering. Vi söker en Administrativ Verksamhetskoordinator som kommer att vara en nyckelspelare i att sammanhålla avdelningar, optimera interna processer och stödja strategiska nätverk. Du behöver ha ett högt servicefokus och förmågan att hantera flera uppdragsgivare inom organisationen. Om du är redo att ta dig an en varierad roll där du får vara en del av navet i förändringsarbetet samt administrera driften av kansliet, kan det här vara din nästa utmaning.

ARBETSUPPGIFTER
Sammanhålla och Sammankalla Arbetsgrupper: Du kommer att organisera och koordinera möten och aktiviteter som involverar medarbetare från olika avdelningar. Din roll är central för att hålla samman vår organisation.
Som ansvarig för övergripande processer kommer du att knyta samman olika delar av vår organisation och administrera Avtal, vara behjälplig med protokoll samt enklare Servicedesk uppgifter.
Effektivisering av Interna Processer: Du kommer att synka och effektivisera interna processer och identifiera synergier för att göra vår organisation ännu effektivare.
Strategiska Nätverk: Administrera deltagarlistor och fungera som administrativt stöd för strategiska nätverks Teamsgrupper, inklusive dokumenthantering och fungera som en länk till kommunikationsavdelningen.
Du kommer att hantera avtackningar och evenemang, inklusive inköp av blommor, gåvor och catering. Dessutom ansvarar du för diariet och registratorsfunktionen och säkerställer att dokument hanteras korrekt.


KVALIFIKATIONER
Tidigare erfarenhet av administrativa uppgifter och möteshantering.
Stark organisatorisk förmåga och noggrannhet.
Kommunikationsfärdigheter för effektiv intern och extern samverkan.
Förmåga att förstå och förenkla komplexa interna processer.
Flexibilitet och förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt.
Intresse för att påverka och förbättra arbetsmetoder.


ÖVRIGT
Om du är redo att ta dig an denna spännande utmaning och vara en del av vårt team, ser vi fram emot din ansökan. Skicka din CV och ett personligt brev som beskriver varför du är rätt person för denna roll.
Tjänsten tillsätts utifrån att erforderliga beslut fattas
Tillsättning enligt överenskommelse
Tjänsten är 100% på plats på Kansliet i Lund.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skånes Kommuner
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 november 2023
  • Ansök senast: 17 december 2023

Liknande jobb


Verksamhetsstrateg

Verksamhetsstrateg

26 april 2024

Projektledare för införandet av Millennium (FVM)

Projektledare för införandet av Millennium (FVM)

26 april 2024