Administrativt stöd leverantörsregistrering

Arbetsbeskrivning

Vi söker en junior administratör för ett långt konsultuppdrag!

uppdragsbeskrivning

För kunds räkning söker vi just nu efter deras nästa Administrativt stöd leverantörsregistrering. I rollen kommer du primärt att arbeta som ett administrativt stöd med särskilt fokus på leverantörsregistrering och i samband med detta, kontakt med leverantörer. I uppdraget ingår att säkerställa att all masterdata för leverantör är kvalitetssäkrad och användbar för hela verksamheten. Det innebär bland annat ett tätt samarbete med företagets leverantörsreskontra för att säkerställa korrekta uppgifter på leverantör. Syftet är att möjliggöra att fakturor kan betalas. Som administrativt stöd kommer du även avlasta avdelningens konsultavropare med enklare administration i avropssystemet KeySourcing Tool.

Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:

- Att via telefon och mejl guida leverantörer hur de registrerar sig i inköpsportalen.

- Kvalitetskontrollera registrerade leverantörsuppgifter och föra över dessa till andra affärssystem (M3, Maximo).

- Säkerställa, uppdatera och underhålla masterdata (grunddata) för leverantör i våra affärssystem.

- Utföra administrativa uppdateringar i inköpssystemet.

- Hantera andra inkommande samtal och e-post från leverantörer och interna kontakter.

Skallkrav

- Erfarenhet av administrativt arbete

- Goda kunskaper i Excel och MS Office

- Talar och skriver svenska och engelska obehindrat

- Vana att arbeta med många parallella informationsflöden

- Tidigare arbetslivserfarenhet

- Gymnasieutbildning eller annan kompetens/erfarenhet som uppväger gymnasiekompetens

Börkrav

- Meriterande är intresse av förekommande arbetsuppgifter på en inköpsavdelning

- Har erfarenhet från arbete i M3

Personliga egenskaper

- Strukturerad och nogrann med sinne för detaljer

- Vara god kommunikatör

- Agera proaktivt och självgående

- Lätt för att sätta sig in i nya rutiner och processer

- Van att ta egna initiativ



Uppdragsperiod: 2023-04-03 - 2023-12-31 med god möjlighet till förlängning

Omfattning: 100% med möjlighet till 50% distansarbete

Placering: Stockholm

Process och Ansökan

Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer sker löpande och uppdraget kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Du söker genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en digital intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos kunden.

Har du frågor gällande uppdraget är du välkommen att höra av dig till Corazon Wiksell på 070-586 93 11.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Devotum
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 mars 2023
  • Ansök senast: 22 mars 2023

Liknande jobb


13 maj 2024

Ansvarstagande administratör/kontorist sökes!

13 maj 2024