Administratör

Arbetsbeskrivning

Gunnared i nordöstra Göteborg är en ung, mångkulturell och framtidsinriktad stadsdel med ca 22 000 invånare och runt 1800 anställda. Stadsdelsförvaltningen driver verksamheter inom förskola, grundskola, fritid, kultur, individ- och familjeomsorg samt omsorg om äldre och funktionshindrade. ARBETSUPPGIFTER Kvalificerade administrativa arbetsuppgifter inom Funktionshinderområden såsom särskilda boenden, daglig verksamhet och personlig assistans. Du kommer att vara enhetschefens stöd vid personalplanering, rekrytering och tidsplanering. I din roll som administratör har du ansvar för introduktion och uppföljning av våra vikarier. Du kommer också att fungera som ett personalstöd vid införandet av vårt nya personalrapporteringssystem. KVALIFIKATIONER Grundutbildning samt KY- eller högskoleutbildning relevant för verksamhetsområdet. Meriterande är att du har flerårig erfarenhet av att arbeta inom funktionshinder. Önskvärt är också att du har vana av personaladministrativa arbetsuppgifter. Vi förutsätter att du har goda kunskaper om gällande lagar och avtal inom arbetsrätt och LSS samt har en god datorvana. Du är en person som är mål-och resultatorienterad och som tycker om att arbeta självständigt. Andra viktiga egenskaper är att du är strukturerad och analytisk. Vi ser gärna att du är en utåtriktad person som tycker om omväxlande arbetsuppgifter och som ser möjligheter i alla svårigheter.

Sammanfattning

Liknande jobb

Vik utredare/utvecklingsledare, 100 %

23 augusti 2010

HANDLÄGGARE

15 februari 2010

11 februari 2010