Administratör

Administratör

Arbetsbeskrivning

Ekobrottsmyndigheten är en specialistmyndighet som med fredade resurser arbetar med ekobrottsbekämpning från underrättelseuppslag till förhandling i domstol. Med gemensam ledning och styrning arbetar åklagare, poliser, civila utredare, administratörer och andra specialister med att förebygga, utreda och lagföra ekonomisk brottslighet. Vi arbetar teambaserat och har ett medarbetardrivet utvecklingsarbete. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle.

Vid Ekobrottsmyndigheten i Göteborg bedrivs verksamheten vid två ekobrottskamrar och en polisoperativ enhet. Till andra ekobrottskammaren i Göteborg söker vi nu en administratör på visstid. Vi erbjuder dig en arbetsplats där du arbetar i team med kvalificerade kollegor och har möjlighet till egen utveckling samtidigt som du får bidra till samhällsnyttan vid bekämpningen av den ekonomiska brottsligheten.

ARBETSUPPGIFTER
Du är ett administrativt stöd till kammarledning, åklagare och utredare samt övrig personal. Det innebär att du får arbeta i myndighetens diariesystem och andra stödsystem, hantera arkivering och utföra allmänna kontorsuppgifter. I arbetet ingår att skapa struktur i ärendehantering, inhämta handlingar och i viss utsträckning bereda ärenden. Du blir också kontakten utåt i många sammanhang och ger god service till allmänheten, myndigheter och andra inom rättsväsendet – främst via telefon och e-post.

KVALIFIKATIONER
Du som söker ska ha:

Avslutad gymnasieutbildning.
Minst två års erfarenhet av administrativt arbete under de senaste fem åren.
Goda kunskaper inom Microsoft Office-programmen, såsom Word, Excel och PowerPoint.
Goda kunskaper i svenska, såväl i tal som i skrift.
Meriterande

Paralegalutbildning (särskilt meriterande).
Andra relevanta eftergymnasiala studier från yrkeshögskola, högskola eller universitet. Särskilt meriterande är studier inom ekonomi.
Erfarenhet av att arbeta som administratör inom någon av rättsväsendets. kärnverksamheter, såsom Sveriges domstolar, Åklagarväsendet eller Polisen eller liknande.
Erfarenhet av att arbeta med ekonomiuppgifter.
Goda kunskaper i engelska.

EGENSKAPER
Som person söker vi dig som tar ansvar och kan arbeta både självständigt och i nära samverkan med kollegor. Du är en stabil person som under arbetstoppar kan hantera stress och prioritera mellan arbetsuppgifterna. Du har en utpräglad känsla för att ge service och ett gott omdöme, likväl som en god kommunikativ förmåga. Du är prestigelös och arbetar strukturerat, noggrant och effektivt. Du vill och kan agera i enlighet med Ekobrottsmyndighetens chefs- och medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor. Då tjänsten är placerad i säkerhetsklass är svenskt medborgarskap ett krav och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att ske.

OM ANSTÄLLNINGEN
Tjänsten avser en visstidsanställning om ca 12 månader. Tillträde snarast, efter överenskommelse. Tjänsten är placerad i Göteborg. Vi tillämpar individuell lönesättning.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Då tjänsten är placerad i säkerhetsklass är svenskt medborgarskap ett krav och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att ske.

Information om anställningen lämnas av chefsåklagare Henric Fagher på tfn 010-562 95 50 samt chefsåklagare Lena Juserius på tel 010-562 93 32

Fackliga företrädare för Saco-S John Keränen tfn 010-562 92 23, för ST Therese Isaksson 010-562 90 31 och för Polisförbundet Sofia Ask tfn 010-563 87 10.


Välkommen med din ansökan via ”skicka din ansökan!” senast den 28 juni 2022.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ekobrottsmyndigheten
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 juni 2022
  • Ansök senast: 28 juni 2022

Liknande jobb


16 maj 2024