Administratör inom arkiv- och registerhantering till Svenska Kraftnät

Arbetsbeskrivning

Devotum tillhandahåller företag och organisationer i fastighetsbranschen med professionell kompetens. Vi bidrar med såväl personaluthyrning och rekrytering som konsultförmedling. Med vår erfarenhet av branschen är vi en trygg samarbetspartner i vilken form man än samarbetar med oss.

Devotum finns representerade i tre regioner - Region Mitt i Stockholm, Region Väst i Göteborg, Region Syd i Malmö.

Bakgrund

Svenska kraftnät har en stor mängd säkerhetsskyddsavtal med leverantörer som behöver följas upp för eventuella åtgärder vilket bland annat innebär registervård och arkivering.

Uppdragsbeskrivning

Administratören ska utgöra administrativt stöd till funktionen för säkerhetsskyddsavtal (SUA) i form av hantering och registrering av information i databaser, hantering av funktionsbrevlåda, posthantering, diarieföring, telefon och mailkontakt med leverantörer. I uppdraget ingår även avtalshantering i form av arkivering och registervård. Till detta kommer hantering av tillträde till anläggningar. I uppdraget kan även andra administrativa uppgifter bli aktuella beroende på tillkommande uppgifter på avdelningen. Arbetet kommer bedrivas på enheten Verksamhets- och säkerhetsskydd.

Uppdraget avser att utföras av en resurskonsult (en tjänst som utförs av en Konsult i syfte att ge förstärkning till Svenska kraftnät i det löpande arbete som utförs av Svenska kraftnät. Utförandet av dessa tjänster leds och styrs av Svenska kraftnät)

Arbetsuppgifter

Registrering i olika databaser, avtalshantering i form av arkivering och arkivvård, arbete med gemensam funktionsbrevlåda samt övriga förekommande administrativa uppgifter. Det är viktigt att resursen tidigare drivit liknande arbetsuppgifter och arbetat självständigt med dessa.

Se uppdragsbeskrivning.

Säkerhetsprövning

Säkerhetsprövning av konsult krävs med anledning av att konsulten kommer hantera hemliga uppgifter. Processen för upprättande av SUA-avtal och genomförande av registerkontroll beräknas ta ca 12 till 14 veckor från tilldelning av uppdrag, men kan både ta längre och kortare tid. Konsultens uppdrag kan inte påbörjas innan denna process har genomförts och klartecken har givits.

Omfattning

Uppdraget uppskattas ha en beläggning på 100% under hela uppdragstiden.

Den angivna omfattningen ska ses som en kvalificerad uppskattning. Det framtida behovet kan komma att överstiga eller understiga här angiven kvantitet. Svenska kraftnät garanterar på så sätt ingen specifik volym, utan anbudsgivaren åtar sig att leverera mot det faktiska behov som uppstår.

Konsulten avropas till angivet projekt/uppdrag men kan i samråd med beställaren komma att arbeta i andra projekt/uppdrag för Svenska kraftnät så länge rollen, nivån och arbetsuppgifterna är desamma och ej överstiger 100% av en heltidstjänst. Beställaren tar ansvar för att resursens säkerhetsklassning överensstämmer med det arbete som utförs.

Skall- och börkrav för uppdraget i punktform:

Skallkrav

Utbildning (Svenska kraftnät kan på begäran kräva in bevis för utbildning eller certifikat):

- Fullständig gymnasieutbildning
- Minst 2 års heltidsarbete med erfarenhet av administrativt arbete i digitala ärendehanteringssystem och/eller databaser
- Minst 1 års arbetslivserfarenhet av att självständigt arbetat med administrativ arkivvård och registervård
- Minst 1 års erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig myndighet
- Minst 2 års erfarenhet av arbete i Microsoft office
- Kunna svenska språket flytande i tal och skrift


Placering

Svenska kraftnäts kontor i Sundbyberg.

Uppdragsperiod: 01-aug-2022 - 31-jul-2023 med möjlighet till förlängning

Arbetstimmar per vecka:40,00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Devotum
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 juni 2022
  • Ansök senast: 10 juni 2022

Liknande jobb


3 juni 2024

Arkivassistent

Arkivassistent

31 maj 2024