Administratör med ansvar för kundlogistik

Administratör med ansvar för kundlogistik

Arbetsbeskrivning

Söker du en tjänst med mycket kundkontakt? Är du strukturerad, serviceinriktad och vill utvecklas inom försäkringsbranschen?

Söderberg & Partners i Norrköping söker en administratör med ansvar för vår kundlogistik. Dina uppgifter blir att kontakta våra befintliga kunder, per telefon och mejl, och boka in dem till personliga möten med våra rådgivare. Du behöver därför ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, tycka om att ha mycket kundkontakt samt vara en noggrann och strukturerad schemaläggare.

Du kommer också att ha andra administrativa uppgifter som att hjälpa våra rådgivare med att ta fram dokumentation inför kundmöten samt andra försäkringsadministrativa uppgifter. Ditt arbete är självständigt men du har ett nära samarbete med såväl våra rådgivare som administratörer.

Vi söker dig som självständigt tar tag i och driver dina arbetsuppgifter framåt. Liknande erfarenhet är meriterande men inget krav. Det viktiga är att du har en vilja att utvecklas och lära, är ansvarsfull och har en strävan att leverera över förväntan. På detta kontor arbetar 20-talet kollegor, och vi har en vänlig, stöttande och lösningsfokuserad atmosfär.


- Gärna en bakgrund inom ekonomi, kundservice eller administration
- Är en kommunikativ lagspelare som har mycket lätt för att ta kontakt med människor per telefon
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
- Goda kunskaper i Office-paketet
- Är ansvarsfull, noggrann och effektiv samt trivs med ett högt tempo

Våra värderingar handlar om att vara Ansvarsfull, Hjälpsam, Driven och Modig. Känner du igen dig i dem vill vi gärna att du söker dig till oss.

Vi rekryterar löpande, så registrera gärna din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att välkomna vår nya medarbetare!

Placering: Olai Kyrkogata 40, Norrköping
Tillträdesdatum: Snarast, efter överenskommelse
Sista ansökningsdag: 2020-10-15
Kontaktperson: Jan-Allan Fredriksson, 0734 - 25 29 07

Vi har redan tagit beslut om annonsering samt rekryteringsprocess för denna tjänst och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med försäljare av annonsplatser och rekryteringsfirmor.

Söderberg & Partners grundades 2004 av nio entreprenöriella analytiker och är idag en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter.

Vi bedriver verksamhet inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering. Vi har valt, som första företag i svenskt näringsliv, att klimatkompensera våra medarbetare, både i arbetet och på fritiden.

Vi har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer vilket skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt.

Vi premierar medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.

Vår resa har bara börjat och vi söker ständigt efter begåvade och kompetenta medarbetare med en stark vilja att nå framgång. Vill du vara med och bygga vår framtid?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Söderberg & Partners
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 september 2020
  • Ansök senast: 15 oktober 2020

Besöksadress

Box 7785 10396 STOCKHOLM
None

Postadress

Box 7785
STOCKHOLM, 10396

Liknande jobb


6 december 2022