Administratör med arkivuppdrag

Administratör med arkivuppdrag

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av att arbeta administrativt, men även erfarenhet av arbete kopplat till arkivering? Då kan du vara vår nya administratör inom Område vård och omsorg, Kvalitet och utveckling. Hos oss kommer du att tillhöra ett team som präglas av ett nära samarbete och ömsesidigt lärande. Varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att höra från dig! 

Om tjänsten

Vi välkomnar nu en engagerad administratör med arkiveringsfokus till vårt team för ett längre vikariat. Arbetet som administratör är varierande och kommer innebära att arbeta både på uppdrag från andra funktioner men också med mer självständiga arbetsuppgifter. Vi stöttar samtliga verksamheter/chefer inom vård- och omsorg på varierande sätt. Du kan också komma att få tillfälliga uppdrag ute i våra verksamheter i din roll som administratör.

En del av din tjänst kommer vara att hantera vård och omsorgs arkiv tillsammans med en kollega. Du kommer därför spela en viktig roll i att säkerställa att vår dokumenthantering och arkivering är effektiv och följer rådande regler. 

Exempel på arbetsuppgifter:

• självständigt utföra administrativa arbetsuppgifter och ge administrativt stöd till verksamheten
• ekonomiadministration (fakturahantering, abonnemang, inköp etc.)
• personaladministration (skriva anställningsavtal, behörighetsbeställning etc.)
• IT- och telefonisamordning
• boka resor och konferens
• vid behov ge tidsbegränsat administrativt stöd vid enheter inom vård och omsorg
• organisera och samordna arkivarbetet och det praktiska arbetet på vårt mellanarkiv
• vara ett stöd till enheterna kring arkivering och utbildning
• planera och samordna leveranser mellan enheter, mellanarkivet och Stadsarkivet

Om arbetsplatsen
Här blir du en del av Område vård och omsorg, Kvalitet och utveckling. Närmsta arbetsgruppen består av sex medarbetare som arbetar som administrativa samordnare och administratörer, samt en enhetschef. Vi arbetar aktivitetsbaserat och utgår för närvarande från Citypassagen men kommer inom kort flytta till nyrenoverade Åbylunden 1. Det finns också möjligheter att delvis jobba på distans.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Kvalifikationer
Som administratör hos oss behöver du vara en person som har lätt för att samarbeta med andra människor och därtill en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift. Vi tror att du är en vän av ordning och reda då du är noggrann och strukturerad. Du behöver också kunna arbeta självständigt och ha ett serviceinriktat och flexibelt förhållningssätt. Vidare behärskar du det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med kollegor och övriga samarbetspartners, samt skriftligt dokumentera det som verksamheten kräver.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• adekvat gymnasieutbildning eller YH-utbildning inom för tjänsten relevant område, såsom administration, ekonomi alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• erfarenhet av arbete med arkivering
• erfarenhet av liknande arbete inom administration
• god datorvana och goda kunskaper i Office 365
• B-körkort

Meriterande:

• utbildning kopplat till arkivering
• erfarenhet från verksamhetsområdet vård och omsorg
• erfarenhet av och kunskap i fakturasystemet Raindance

Omfattning och tillträde
Anställningsform: vikariat

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse  - t.o.m. 31 augusti 2024

Antal tjänster: 1

Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Innan du erbjuds en anställning inom vård- och omsorgsarbete behöver du visa upp registerutdrag ur belastningsregistret.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 20 november.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Örbring, Enhetschef
   019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
   019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
   019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
   019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
   019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
   070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
   019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
   019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
   076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
   019-21 49 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro Kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 november 2023
  • Ansök senast: 20 november 2023

Besöksadress

12345 12345 Örebro
None

Postadress

Box 30000
Örebro, 70135

Liknande jobb


Exekutiv assistent

Exekutiv assistent

26 april 2024

26 april 2024