Administratör till Besöksmål och friluftsliv

Administratör till Besöksmål och friluftsliv

Arbetsbeskrivning

Är du en driven person som trivs med att arbeta strukturerat? Hos oss på enheten för Besöksmål och friluftsliv har du möjlighet att bidra med din erfarenhet och utvecklas i din administrativa roll. Välkommen med din ansökan!

Om tjänsten

Inom enheten Besöksmål och friluftsliv ansvarar vi bland annat för besöksmålen Wadköping, Karlslund och Ånnaboda. Nu finns möjlighet att jobba på deltid som administratör hos oss. I rollen som administratör kommer du att vara ett viktigt stöd i våra administrativa processer inom framför allt personal och ekonomi, såsom arkivering, diarieföring, schemaläggning samt övrig administration. Arbetet innebär ett nära samarbete med enhetschef. Eftersom vi inte tidigare haft rollen hos oss har du möjlighet att till stor del forma rollen och utveckla arbetssättet utifrån enhetens behov.

Hos oss blir du en del av en liten och trevlig arbetsgrupp, som tillsammans arbetar för att skapa ett spännande kultur- och fritidsutbud inom Örebro kommun!

Exempel på arbetsuppgifter:

• ge administrativ service till verksamheten inom Besöksmål och friluftsliv
• uppdatera registerförteckningar och vara enhetens representant inom GDPR
• utföra bokföringsordrar, rekvisition och fakturering
• stötta enheten med arkivering och gallring av dokument
• schemaläggning och personaladministration
• känna till och följa verksamhetens gällande lagar, policys och rutiner
• arbeta och dokumentera i de verksamhetssystem som finns

Om arbetsplatsen
Vi på enheten Besöksmål och friluftsliv ansvarar bland annat för besöksmålen Wadköping, Karlslund inklusive Tekniska kvarnen, Ånnaboda. Vi ansvarar även för drift, utveckling och investeringar inom hela kommunens friluftsanläggningar som innefattar exempelvis motionsspår, MTB-spår, utegym och mycket mer. Här är vi 12 medarbetare som arbetar i rollerna planerare, kultursekreterare, fritidskonsulent, tekniker och naturvägledare, samt en enhetschef.

Då vår enhet utgår från flera olika arbetsplatser arbetar vi med ett digitalt arbetssätt, men också rörligt mellan arbetsplatserna. Den här tjänsten kommer att vara placerad på Citypassagen och på kontoret i Wadköping. 

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb!

Kvalifikationer
I rollen som administratör krävs en god förmåga att planera och organisera arbetet på ett effektivt och självständigt sätt, samt en god förmåga att prioritera bland arbetsuppgifter. Du är bra på att se möjligheter och lösningar i din vardag samt självständigt driva ditt arbete framåt. Du trivs med att arbeta både självständigt och i samverkan med andra och du har en god samarbetsförmåga. För att lyckas i rollen ser vi även att du har ett gott bemötande och att du trivs med att hjälpa andra och leverera god service. Vidare har du en mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift, och har erfarenhet av att arbeta i digitala processer. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• avslutad adekvat gymnasieutbildning eller YH-utbildning inom för tjänsten relevant område, så som administration eller ekonomi, alternativt annan inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• B-körkort, manuell växellåda
• erfarenhet av att arbeta med Office-paketet
• erfarenhet av liknande arbete inom administration

Meriterande:

• erfarenhet av administrativt arbete inom kommunal verksamhet
• erfarenhet av att arbeta i verksamhetssystemen Personec, Raindance, W3D3 och Medvind
• erfarenhet av att arbeta med diarieföring, arkivering och gallring
• erfarenhet av arbete med GDPR, såsom registerförteckningar

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning 

Sysselsättningsgrad: 50 %

Tillträde: 1 mars eller enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

Arbetstid: vardagar dagtid. Vi tillämpar flextidsavtal.

Övrig information
Första intervju sker digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Om du erbjuds anställning inom Kultur- och fritidsförvaltningen är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 13 februari.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Örbring, Enhetschef
   019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
   019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
   019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
   019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
   019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
   070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
   019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
   019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
   076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
   019-21 49 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro Kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 januari 2025
  • Ansök senast: 13 februari 2025

Besöksadress

12345 12345 Örebro
None

Postadress

Box 30000
Örebro, 70135

Liknande jobb


Administrativ arbetsuppgifter

23 augusti 2010

Administrativ handläggare

24 augusti 2010

Avdelningsassistent

24 augusti 2010

Administrativ assistent

24 augusti 2010