Administratör till Boliden

Administratör till Boliden

Arbetsbeskrivning

Boliden Gruvor söker
Administratör - vikariat
till Stab Administration & Fastigheter, Boliden
Arbetsuppgifter
Vi söker en administratör på ett vikariat (heltid) fram till och med 30 juni 2022 med chans till förlängning. Boliden är stationeringsorten och urval sker löpande.
Som administratör kommer du bland annat att arbeta med fakturering, resebokningar samt övrig administration till gruvstabers avdelningar. Du kommer ha ett nära samarbete med uppdragsgivare samt med övrig personal på staben. Arbetet innebär också olika kontakter inom affärsområdet, inom Bolidenkoncernen och mot olika myndigheter. Uppdrag för, och resor till affärsområdets verksamhetsorter, förekommer.
Administration och support utförs på uppdrag av gruvsiter, avdelningar och projekt inom områdena ekonomi och fakturahantering, användarsupport i system, rese- och möteshantering, personalvård, kommunikation och övrig kontorsadministration. Såsom stabsfunktion inom affärsområde gruvor ingår också kontinuerligt förbättringsarbete med koppling till administrativa rutiner och arbetssätt - i en samverkan med siter inom affärsområdet och inom koncernen. Sektionen driver Brukshotellets verksamhet, reception på stora kontoret i Boliden, post och godshantering och kontors- och konferensutrustning. Inom staben blir du också involverad i det ständigt pågående förbättringsarbetet att utveckla processer, arbetssätt och att utifrån uppsatta mål utmana dig själv i ditt dagliga arbete.
Utbildning/Erfarenhet
Gymnasieutbildning är ett krav, gärna kompletterat med vidareutbildning i ekonomi. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet som administratör. Befattningen kräver att du kan uttrycka dig väl både muntligt och skriftligt på svenska och engelska samt gärna på fler språk. Du bör ha god datorvana och du kan hantera Office-programmen. Kunskap PPS / Bolidens övriga administrativa verktyg är meriterande.
Dessa administrativa roller kräver driv och struktur, god planerings- och genomförande förmåga. Du ska kunna arbeta proaktivt med administrativa frågor för företagets utveckling. Som person ska du ha en väl utvecklad känsla för service och kvalitet, vara nyfiken och kreativ. Du kommunicerar väl med kunder och kollegor och har hög grad av professionalitet och integritet.
Upplysningar
Ytterligare upplysningar kring tjänsten, vänligen kontakta Viktoria Persson, Sektionschef Administration, tfn 0910-77 59 46, viktoria.persson@boliden.com
Facklig information
Facklig information lämnas av Holger Rilinger (SACO), tfn 0910-70 57 59, Andreas Mårtensson (Unionen), 0910-77 42 39, Peter Markström (Ledarna), tfn 0910-77 40 09.
Ansökan
Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden på vår arbetsplats och välkomnar alla sökande. Du lämnar din ansökan med CV via vår hemsida www.boliden.com – Karriär - Lediga Jobb.
Din ansökan behandlas i enlighet med GDPR. Din ansökan besvaras av Senior Talent Acquisition Partner, Janne Lindmark tfn 0910-77 42 62.
Sista ansökningsdag är den 3 oktober 2021. Urval sker löpande
Varmt välkommen med din ansökan.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: CENTRAL VERKSAMHET - FORSKNING/UTVEC Boliden
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 september 2021
  • Ansök senast: 17 oktober 2021

Postadress

Industrivägen 1
Boliden, 93681

Liknande jobb


Verksamhetsutvecklare, Regionalt Stöd Syd

Verksamhetsutvecklare, Regionalt Stöd Syd

22 oktober 2021

Erfaren Administratör

22 oktober 2021

22 oktober 2021

22 oktober 2021