Administratör till Enheten Administration och Service

Administratör till Enheten Administration och Service

Arbetsbeskrivning

Socialförvaltningens verksamheter omfattar såväl myndighetsutövning som utförande av verksamheterna inom områdena hemtjänst, särskilt boende, LSS-verksamhet och socialpsykiatri.
Vi erbjuder och arbetar med olika former av omsorg och stöd så att alla invånare ska kunna leva ett så inflytelserikt, självständigt och bra liv som möjligt. Vårt mål är att genom bistånd, råd och andra insatser verka för positiva förändringar i människors liv och bidra till den enskildes oberoende. Våra insatser bygger på respekt för den enskildes självbestämmande och integritet.

För att stödja de olika verksamheternas uppdrag finns en stabsenhet som består av enheten för kvalitet och utveckling samt enheten för administration och service. Enheten administration och service söker nu en administratör.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör är du driven och gillar att ge service och har god förmåga att snabbt skifta i arbetsuppgifter då din arbetsplats är i socialförvaltningens reception. I receptionen kommer du att få många kontaktytor och din servicesida få utrymme! Du kommer till en arbetsplats med god gemenskap där du blir en av fyra i det administrativa teamet.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat att ta emot besök och telefonsamtal till socialkontoret. I uppdraget ingår även administrativa arbetsuppgifter såsom administrering i personalsystemet, fakturering, attestering och beställningar m.m. I uppdraget ingår det att stödja enhets -och områdeschefer inom myndighet och verkställighet.


KVALIFIKATIONER
För att lyckas i uppdraget vill vi att du har en eftergymnasial utbildning gärna inom administration eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

För tjänsten krävs det att du har ett positivt förhållningssätt till dina arbetsuppgifter, har lätt för att samarbeta med andra och att anpassa dig efter snabba förändringar där du ser utmaningar som möjligheter och bidrar med ett gott arbetsklimat. Vi söker dig som är serviceinriktad, noggrann, flexibel med ett professionellt bemötande med vana att ta eget initiativ och ansvar för arbetsuppgifterna. Samtidigt som du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du behöver ha god datorvana och goda kunskaper i MS Office, har du kunskaper inom Agresso och Personec P ser vi det som meriterande.
Tjänsten kräver B-körkort.

ÖVRIGT
I Vaggeryds kommun är vi ca 1200 som arbetar och gör skillnad varje dag. Vår uppgift är att erbjuda service till våra kommuninvånare och att arbeta för att ge dem skola, omsorg, fritid och miljö som de behöver för att leva ett gott och meningsfullt liv.
Vaggeryds kommun är en tillväxtkommun och invånarantalet förväntas fortsätta öka de kommande åren. Som medarbetare har du därför en viktig roll i kommunens fortsatta utveckling.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval och förbehåller oss därför rätten att påbörja intervjuarbetet innan ansökningstidens slut. Skicka därför in din ansökan så fort som möjligt.

Vaggeryds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och
annonsförsäljare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lotta Damberg
0370-67 8033
Facklig representant nås via kommunens växel
0370 67 80 00
Peter Sebenius
0370- 67 83 69
Ann Hennig
0370-67 83 10
Mona-Lill Sjöland
0370-67 83 36
Linda Morén
0393- 67 84 01
Mikaela Johansson
0370-67 80 22
Yvonne Frank Ljungberg
0393- 67 80 83
Isak Ceder
0370 67 83 39
Liv Borefur
0370-678319

Sammanfattning

Besöksadress

56821 Skillingaryd
None

Postadress

Box 43
Skillingaryd, 56821

Liknande jobb


adminstrativ assistent

adminstrativ assistent

15 juni 2024

Projektkoordinator kompetensförsörjning, Socialförvaltningen centrum

Projektkoordinator kompetensförsörjning, Socialförvaltningen centrum

14 juni 2024