Administratör till Laboratoriemedicin Bas i Kristianstad

Administratör till Laboratoriemedicin Bas i Kristianstad

Arbetsbeskrivning

Vill du ha ett betydelsefullt arbete i en administrativ roll med många kontaktytor? Är du dessutom en flexibel person som vill arbeta med varierande arbetsuppgifter och leverera hög service? Då kan detta vara rätt tjänst för dig!

Medicinsk service ger stöd och service till den skånska hälso- och sjukvården. Våra tjänster omfattar alltifrån laboratoriemedicin och medicinsk teknik till uppdrag inom prehospital sjukvård och forskning. Vi är cirka 2100 medarbetare i förvaltningen.

Laboratoriemedicin Bas är ett specialitetsoberoende och växande verksamhetsområde i förvaltningen. Vi förser vården med diagnostik till stöd för vård och behandling och bedriver en bred och högteknologisk verksamhet inom specialiteterna; klinisk kemi, klinisk mikrobiologi, klinisk immunologi och transfusionsmedicin samt provtagning och funktionsundersökningar. Verksamheten kommer under de närmsta åren expandera ytterligare för att anpassa diagnostikutbudet för den framtida vården. Verksamhetens uppdrag omfattar, förutom diagnostik, även konsultverksamhet för sjukvården, utbildning av bland annat läkare och biomedicinska analytiker, samt samarbete med universitet kring aktuella forsknings- och utvecklingsprojekt. I vår verksamhet ingår även område bild- och laboratorieteknik, som ansvarar för den medicintekniska säkerheten

För att upprätthålla kvalitet och kompetens samverkar vi kontinuerligt med övriga verksamhetsområden inom förvaltningen och har nära samarbete med både chefer, processledare och läkare inom dessa specialiteter. Tillsammans arbetar vi aktivt med att utveckla och förbättra metoder, flöden och processer för att skapa konkurrenskraft anpassad till sjukvårdens framtida behov.

Verksamheten bedrivs på nio orter i Skåne (Helsingborg, Hässleholm, Kristianstad, Landskrona, Lund, Malmö, Trelleborg, Ystad och Ängelholm) och består av cirka 500 medarbetare där den största personalkategorin är biomedicinska analytiker. Vi anställer även andra yrkeskategorier så som biomedicinare, administratörer, undersköterskor och sjuksköterskor. Tillsammans skickar vi årligen ut cirka 17 miljoner provsvar.

ARBETSUPPGIFTER
Vi välkomnar nu dig som är redo att axla rollen som administratör och stötta våra medarbetare och chefer inom verksamhetsområde Laboratoriemedicin Bas i Kristianstad.

Som administratör kommer du arbeta nära enhetscheferna där du har en nyckelfunktion för att avlasta dem i olika arbetsuppgifter. I uppdraget som administratör rapporterarar du uppgifter som ligger till grund för medarbetarnas lön och arbetstider i vårt personaladministrativa system. Det innebär att du exempelvis rapporterar ledigheter och scheman i personalsystemet samt ansvarar för bemanningen. Vidare kontrollerar du poster som är inlagda i personalsystemet och tar fram rapporter, statistik och uppföljningar. Du stöttar upp ansvarar för arbetet kring beställning och inköp samt posthantering. rollen som administratör säkerställer du att det dagliga arbetet fungerar obehindrat inom verksamheten. Andra arbetsuppgifter kan tillkomma i takt med att du utvecklas i rollen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med godkänd gymnasieutbildning och med goda språkkunskaper i svenska i såväl tal som skrift. Vi ser det som meriterande om du tidigare erfarenhet av arbete som administratör. För tjänsten är det en fördel om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i personaladministrativa system så som HR-fönster samt goda kunskaper i MS Office.

För att bli framgångsrik i din roll har du en god administrativ förmåga och kan organisera och strukturera ditt arbete väl. Du är noggrann, serviceinriktad och har ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Som person är du trygg i din yrkesroll och har förmåga att se helheten utifrån givna ramar. Vidare har du förmåga att arbeta effektivt och bibehålla fokus, även under intensiva arbetsperioder. Då tjänsten innebär att du dagligen har kontakt med patienter och medarbetare, är det viktigt att du har ett gott bemötande och trivs med många kontaktytor. Din kommunikativa förmåga i tal och skrift och ditt intresse för människor gör att du har lätt för att skapa goda relationer och samverka såväl inom som utom verksamheten. Vid tillsättning av tjänsten kommer vi lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

I denna rekrytering tillämpas löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi ser fram emot att lära känna dig!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annika Rosén, områdeschef
042-406 19 74
Christina Rowéus, enhetschef
042-406 11 21
Maria Arheden, enhetschef
042-406 19 53
Pernilla Törnblom, Vårdförbundet
042-406 19 10
Ann-Charlotte Nordblad, enhetschef
040-33 27 26
Anna Weberg, Vårdförbundet
040-33 69 42
Cecilia Sjöbeck
046 770933
Beatrice Ohlsson
046 770932
Logopedförbundet

Elisabeth Bengtsson
040-675 30 68

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Skåne
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 oktober 2022
  • Ansök senast: 23 oktober 2022

Besöksadress

Västra Storgatan 12 29189 KRISTIANSTAD
None

Postadress

Skånehuset i Kristianstad, J A Hedlunds väg
KRISTIANSTAD, 29189

Liknande jobb


adminstrativ assistent

adminstrativ assistent

15 juni 2024

Projektkoordinator kompetensförsörjning, Socialförvaltningen centrum

Projektkoordinator kompetensförsörjning, Socialförvaltningen centrum

14 juni 2024