Administratör till Socialförvaltningen KTC

Administratör till Socialförvaltningen KTC

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i en varierad arbetsmiljö? Är du redo att ta en aktiv roll i ett spännande projekt för kompetensutveckling inom vård och omsorg. Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten

I den här tjänsten har du en central roll i det länsgemensamma ESF-projektet mot Kliniskt träningscenter (KTC). Du kommer att stödja kompetensutveckling för baspersonal och legitimerad personal inom kommunal vård och omsorg samt funktionsstöd. Tjänsten innebär ansvar för utbildningsadministration, inklusive bokningar, kommunikation, logistik och uppföljning. 

Exempel på arbetsuppgifter:

• ansvara för att boka utbildningar inklusive lokaler, bilar och andra resurser
• skicka ut inbjudningar samt förbereda informationsmaterial inför utbildningar 
• skapa och hantera enkäter samt samla in feedback efter avslutade utbildningar
• sammanställa enkätresultat och rapportera till projektledningen
• hantera administrativa uppgifter så som dokumentation
• sammanställa underlag till ESF, kommunerna och styrgrupp
• bidra till utvecklingen av effektiva administrativa processer och rutiner
• vara beredd att stötta projektet vid behov med varierande uppgifter även sådant som uppstår utanför planeringen



Om arbetsplatsen
Kommunalt kliniskt träningscentrum (KTC) är en verksamhet för klinisk träning och medicinsk simulering. Här kan enskilda medarbetare och team inom vård och omsorg samt funktionsstöd utveckla och fördjupa sina kunskaper.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Kvalifikationer
För att passa i rollen som administratör hos oss ser vi att du är en person som har intresse och förmåga att hjälpa andra samt är tillmötesgående i ditt bemötande. Det är viktigt att du har en god kommunikationsförmåga och du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter samt kan hantera att växla mellan olika arbetsuppgifter.

Du planerar och organiserar ditt arbete självständigt men trivs med att ha ett nära samarbete med projektledare, samordnare och utbildningsledare. Vi ser även att du är en trygg och stabil person som är noggrann och ansvarstagande gentemot dina arbetsuppgifter. Vidare behärskar du det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med kollegor och andra parter, samt skriftligt dokumentera det som verksamheten kräver.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• gymnasieutbildning eller YH-utbildning inom för tjänsten relevant område, så som administration/projektledning alternativt liknande utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant
• minst 2 års erfarenhet av administrativt arbete
• erfarenhet av utbildnings- och/eller projektadministration
• erfarenhet av enkätverktyg (t.ex. SurveyMonkey, Microsoft Forms) och bokningssystem
• mycket goda kunskaper i Office-paketet (Word, Excel, PowerPoint, Outlook)

Meriterande:

• eftergymnasial utbildning
• erfarenhet av digitala plattformar och projektverktyg som Teams, SharePoint eller liknande
• erfarenhet av arbete i ESF-projekt eller andra EU-finansierade projekt
• erfarenhet av arbete inom vård och omsorg eller offentliga utbildningsinsatser
• erfarenhet av arbete som administratör i kommunal eller statlig verksamhet
• B-körkort

Omfattning och tillträde
Anställningsform: projektanställning som sträcker sig till 30 juni 2027

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: 1 januari 2025 eller snarast enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 12 december.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Örbring, Enhetschef
   019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
   019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
   019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
   019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
   019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
   070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
   019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
   019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
   076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
   019-21 49 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro Kommun
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 december 2024
  • Ansök senast: 12 december 2024

Besöksadress

12345 12345 Örebro
None

Postadress

Box 30000
Örebro, 70135

Liknande jobb


Administrativ arbetsuppgifter

23 augusti 2010

Administrativ handläggare

24 augusti 2010

Avdelningsassistent

24 augusti 2010

Administrativ assistent

24 augusti 2010