Administratör till statlig myndighet i Stockholm

Administratör till statlig myndighet i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Karriärrådgivning, tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling. Intervjuträning inför nya möjliga uppdrag. Tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.

Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkade bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov av efterfrågan. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Service företag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2015 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.


Har du administrativ erfarenhet och vill arbeta med fokus på effektiva och rättssäkra processer? Då vill vi berätta mer!
 
Just nu söker en av våra myndigheter i Stockholm en duktig administratör som kommer att arbeta med dokumentationen bakom säkerhetsskyddsavtal och registerkontroller. Genom detta uppdrag får du även möjlighet att vara med i utvecklingen av administrativa rutiner på myndigheten. Ditt engagemang kommer att skapa ett direkt värde för avdelningen.
 
För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare bland annat erbjuder dig värde genom karriärrådgivning, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu! 
 
Om uppdraget
 
Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Det betyder att vi ständigt får in tjänster från myndigheter där de söker duktiga administratörer. Som medarbetare på den aktuella myndigheten i Stockholm, kommer du bland annat att sköta administration av säerhetsskyddsavtal och reisterkontroller. Detta ger dig kunskap till att även vara med och bidra i arbetet för en omstrukturering och utveckling av den administrativa rutinen. Fokuset ligger självklart på att alltid ha ett effektivt och rättssäkert arbete på myndigheten.
 
Genom att visa intresse skapar du också ett tillfälle att nå ut med vad just du har för tidigare erfarenheter och vad du vill bidra med i ditt nästa steg. Vi finns här för dig!
 
Exempel på dina arbetsuppgifter 
 

• Arbete med säkerhetsskyddsavtal och registerkontroller
• Sköta administrativa rutiner
• Planera och samordna
• Arbeta utifrån fastlagda rutiner
• Vara ett operativt stöd för verksamheten
• Formulera brev, protokoll, dokumentation
 
Krav för tjänsten
 

• Minst gymnasium eller likvärdig utbildning
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Minst 1 års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
 
Meriterande krav för tjänsten
 

• Erfarenhet av arbete inom statlig, regional eller kommunal verksamhet
• Erfarenhet av arbete med säkerhetsskyddsavtal
• Erfarenhet av arbete med registerkontroller
• Erfarenhet av arbete med arkivering utifrån Riksarkivets föreskrifter
• Erfarenhet av arbete inom verksamhet som omfattas av säkerhetsskyddslagstiftningen
• Erfarenhet av arbete inom övriga delar av säkerhetsområdet
 
 
Vi ser även att du är  
 

• Noggrann
• Säkerhetsmedveten
• Självständig i ditt arbete
• Initiativtagande och har lätt för att arbeta i grupp
 
 
Uppdragsperiod och omfattning 
 
Uppdraget är på heltid under kontorstider och förväntas pågår mellan oktober – december 2021.
 
Ansökan 
 
Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Du är varmt välkommen! 
 
Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Nicole Mattsson på nicole.mattsson@novare.se.
 
Hoppas vi ses!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Novare Public
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 oktober 2021
  • Ansök senast: 17 oktober 2021

Liknande jobb


16 maj 2024