OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta på myndigheten som ansvara för Sveriges elöverföringssystem? Har du vidare erfarenhet av administrativt arbete och är självgående samt noggrann i ditt arbetssätt? Då kanske det är just dig vi söker! Svenska Kraftnät söker nu en administratör till deras trivsamma huvudkontor i Sundbyberg med välkomnande kollegor! Skicka in din ansökan redan idag då vi arbetar med löpande urval!
OM TJÄNSTEN
Svenska kraftnät är den myndighet som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt – i dag och i framtiden. Svenska kraftnät är en myndighet som drivs i form av ett statligt affärsverk. Svenska kraftnät har drygt 700 medarbetare, de flesta arbetar på huvudkontoret i Sundbyberg, har även kontor i Sundsvall och Sollefteå.
Elmarknadsavdelningen arbetar med att utveckla den svenska, nordiska och europeiska elmarknaden. För att kunna bedriva detta arbete effektivt behöver de stöd för att utveckla deras arbete med marknadens aktörer samt deras interna arbete.
Vi söker en administratör som kan stötta och vara behjälplig inom elmarknadsavdelningen gällande förbättringsarbete inom områden som
processkartläggning, processutveckling, ekonomisk uppföljning och planering. Vidare ska du arbeta med att anordna externa, och interna, arrangemang samt utveckla underlag som nyttjas i kommunikationen med aktörerna. Du kommer att stötta avdelningens ledningsgrupp med diverse administrativa uppgifter.
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande( : https://www.academicwork.se/jobbsokande/konsult
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som administratör kommer du bland annat:
* Ha löpande uppföljning av utvecklingsaktiviteter till ledningsgrupp och avdelningschef
* Samordna månads- och tertialrapportering samt måluppföljning inom avdelningen
* Driva förbättringsaktiviteter inom avdelningen (processutveckling, ekonomisk uppföljning m.m.)
* Agera projektledare för mindre avdelningsinterna verksamhetsprojekt
* Hålla samman interna och externa arrangemang (boka lokaler och resor, hantera anmälningar…)
* Ta fram och löpande uppdatera kommunikationsmaterial för extern kommunikation (ex. roadmaps för elmarknadens utveckling, information och pitchmaterial till potentiella leverantörer)
* Samla in, sammanställa, dokumentera och rapportera verksamhetsinformation till avdelningens ledningsgrupp
VI SÖKER DIG SOM
* Har tidigare erfarenhet av arbete relaterat till elmarknaden
* Har tidigare erfarenhet av att anordna större möten/evenemang
* Har tidigare erfarenhet av att driva mindre projekt
* Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
Det är meriterande om du även har:
* En avslutad högskola - eller universitetsutbildning
* Tidigare erfarenhet av processutveckling och processförvaltning
* Tidigare erfarenhet av att driva mindre projekt inom elsektorn
* Tidigare erfarenhet av avtalsarbete
Det kommer även ingå en säkerhetsprövning längre fram i processen om du går vidare.
Som person är du:
* Självgående
* Strukturerad
* Noggrann
Övrig information
* Start: Februari
* Omfattning: Heltid
* Placering: Sundbyberg
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och xx önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231