Administratör till transportföretag i Karlskoga

Administratör till transportföretag i Karlskoga

Arbetsbeskrivning

Är du en skicklig administratör som känner igen dig i egenskaper som kreativ och problemlösande? Har du dessutom intresse för miljö och kvalitetsarbete? Nu finns möjlighet att ta dig an en ny roll hos LBC Logistik där du får utveckla verksamhetens rutiner enligt lagar och riktlinjer inom åkeribranschen. Sök redan idag då vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
LBC bildades 2003 genom sammanslagningen av Karlskoga Lastbilscentral och LBC Kristinehamn. Två fordonscentraler med rötter ifrån 1930-talet. Företaget har idag över 100 fordon tillhörande totalt ett fyrtiotal delägare. Detta är fordon för verksamheter inom maskin-, miljö-, fjärr-, volym-, bud-, flytt - och anläggningssektorn. LBC är störst i Värmland och Örebro län och har transporter som går över hela Mellansverige. I verksamheten läggs stort fokus på hållbarhet och att bidra till en trygg och ansvarsfull åkerinäring.

I visionen finns minimal miljöpåverkan som en given riktlinje. LBC arbetar för att vara 100% fossilfria år 2030. En så stor förändring kommer ta tid och kräva intensivt arbete. I detta arbete ingår utökning med en ny administratörsroll med fokus på bland annat kvalitets - och miljöcertifieringar enligt ISO och Fair Transport. I rollen som administratör med inriktning kvalitet och miljö kommer du att få ta stort eget ansvar för att utveckla välfungerande processer i enlighet med befintliga lagkrav. Rollen kräver att du är självgående och problemlösande genom att finna kreativa arbetsmetoder och förbättringar för verksamheten. Till hjälp har du erfarna och dedikerade kollegor på företaget som har sina egna specialistområden.

Rollen innebär många kontaktytor med såväl transportledare som åkare, säljare och ekonomiavdelning. Här välkomnas du till ett familjärt och öppet klimat som präglas av prestigelöshet och korta beslutsvägar där du har stor möjlighet att påverka verksamhetens resultat.

I din roll kommer du att utgå från huvudkontoret i Karlskoga, men du förväntas även finnas på plats på kontoret i Kristinehamn vid behov. På sikt finns goda förutsättningar att arbeta flexibelt delvis hemifrån.

Detta är ett långsiktigt behov där tjänsten inleds som ett konsultuppdrag via Academic Work, med goda förutsättningar att på sikt bli direkt anställd av LBC.

#

Du erbjuds


* Ett utvecklande och kreativt arbete på ett företag i framkant i åkeribranschen
* Stora möjligheter att påverka arbetsprocesser och bidra till förbättring
* En dedikerad konsultchef och karriärpartner från Academic Work


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Analysera lagtext och riktlinjer samt överföra kraven till operativa arbetsmetoder
- Sammanställa statistik och rapporter exempelvis på körtimmar och utsläpp
- Genomföra förändrings - och förbättringsarbeten i rutinerna
- Hantera registervård och ISO-certifikat
- Genomföra årligt revisionsarbete utifrån satta handlingsplaner

VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av administration med inriktning mot lagkrav
- Har intresse av att bidra till en hållbar miljö, bransch och arbetsplats
- Har goda kunskaper i Excel
- Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift, då kommunikation internt och externt sker på detta språk

Det är meriterande om du


* Har en eftergymnasial utbildning av relevans
* Har tidigare erfarenhet av arbete med ISO-certifikat
* Har tidigare erfarenhet av arbete i T5 eller andra ledningssystem
* Har erfarenhet av åkeribranschen


Som person är du


* Problemlösande
* Självgående
* Kvalitetsmedveten


Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, kontorsarbetstider
* Placering: Karlskoga
* Övrigt: I denna process använder vi personlighets - och problemlösningstester som ett steg i urvalsprocessen


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs gärna mer om LBC och deras verksamhet HÄR.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 maj 2023
  • Ansök senast: 10 juni 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Supply Chain Support

Supply Chain Support

26 april 2024

Shipping and Sales Coordinator

Shipping and Sales Coordinator

24 april 2024