Affärsrådgivare

Affärsrådgivare

Arbetsbeskrivning

Motiveras du av att arbeta för andra människors framgång och näringslivets tillväxt? Vill du bidra till ett mer hållbart företagande? För att komplettera teamet i Mälardalen och kontoret i Västerås söker vi dig, en utåtriktad och engagerad affärsrådgivare med kunskaper och intresse inom till exempel internationalisering och export, hållbarhet och grön omställning eller innovation. Brinner du för entreprenörskap och vill göra skillnad, då kan detta vara jobbet för dig!

Vi söker en affärsrådgivare till Almi Västerås

Om tjänsten
Som affärsrådgivare arbetar du nära företagare och deras vardag och verklighet. Du får en utåtriktad tjänst där du träffar många spännande företag inom olika branscher och med olika utmaningar. Det kan röra sig om start-ups som vill kommersialisera sin idé eller etablerade företag som står i eller inför en tillväxtresa. Tjänsten innebär rådgivning inom områden såsom internationalisering, ledarskap, kompetensförsörjning, digitalisering, marknad och ekonomi m fl vilket ställer krav på både kunskap och förståelse inom ett eller flera av dessa områden.

Stor del av din tid ägnar du åt att träffa kunder och ge professionellt stöd som till exempel snabbar på företagens exportaffärer ut i världen eller möjliggör omställning inom miljöområdet mm. Du finns nära företagets affär och är med från start till mål. Alla insatser i företagen är behovsanpassade och du utgår från företagets utmaningar, förutsättningar och ambitioner och skräddarsyr upplägg därefter. Rätt verktyg till rätt företag i rätt tid!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Ingen dag är den andra lik, men dina arbetsuppgifter består huvudsakligen av:
- Kontakta och boka in möten med nya och befintliga kunder.
- Utifrån kundens behov och med ett coachande förhållningssätt leverera de verktyg, kontakter och kunskaper som krävs för att lyfta företagen till nästa nivå.
- Identifiera, initiera och medverka vid olika insatser ex. webbinarier, nätverksträffar, workshops, möten med extern expertis mm.
- Omvärldsbevakning.

En viktig aspekt av ditt arbete är att ha en bra marknadskännedom och goda relationer till relevanta samarbetspartners i Västmanland. Det innebär att du jobbar aktivt med att skapa nätverk i regionen och deltar i forum som gynnar detta. I rollen ingår även att aktivt marknadsföra Almi och därigenom skapa nya samarbeten och uppdrag.

Vem är du?
Du har lätt för att se och förstå kunders behov och är bekväm i rollen som affärsrådgivare. Med dina tidigare erfarenheter stärker du vårt team och bidrar till företagens tillväxt.

Du är resultatinriktad, engagerad och stimuleras av att träffa och utveckla regionens företag. Du har ett genuint intresse för entreprenörskap och drivs av nya idéer och att hjälpa andra framåt i sina verksamheter. Du arbetar självständigt och i team, tar egna initiativ och driver igenom idéer och förbättringsförslag med kundens affär i fokus.

Världen förändras snabbt och för att möta kundens behov och ligga i framkant så ser vi att du är nyfiken, håller dig uppdaterad och har ett intresse för aktuella områden som påverkar företagens affärer. Du behöver ha en god ekonomisk förståelse och förmåga att både analysera och coacha våra kunder i lönsamhetsfrågor. Då tjänsten innebär frekventa resor inom regionen är B-körkort ett krav.

Vi önskar också att du har erfarenhet inom internationell försäljning, hållbarhet och grön omställning och/eller innovation. Du har en akademisk utbildning inom ekonomi eller annan relevant utbildning som vi bedömer likvärdig och du kommunicerar flytande på svenska och engelska i tal och skrift.

Om verksamheten
Almi finns på ett fyrtiotal orter över hela landet och har ca 500 medarbetare. Almi AB ägs till 100 procent av svenska staten. Utöver moderbolaget Almi består koncernen av 16 regionala dotterbolag inklusive fyra helägda dotterdotterbolag. Det övergripande målet med verksamheten är att främja utveckling av konkurrenskraftiga små och medelstora företag och stimulera nyföretagandet i syfte att skapa tillväxt och förnyelse i svenskt näringsliv.

På Almi är vi övertygade om att hållbarhet engagerar medarbetare och att engagerade medarbetare skapar hållbara företag. Därför strävar Almi efter att vara en attraktiv arbetsplats som både attraherar och behåller medarbetare som vill utvecklas. Almi driver ett aktivt mångfaldsarbete både internt och externt och vi tror på att våra medarbetares olika bakgrunder, erfarenheter, kunskaper och personligheter berikar vår verksamhet. I rekryteringssammanhang är fokus på mångfald utifrån exempelvis kön, ålder, och utländsk bakgrund en självklarhet. Läs gärna mer på www.almi.se

Välkommen med din ansökan!

Om du önskar mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Mikael Fällman, VD Almi Mälardalen eller Johanna Landin, Kontorschef Almi Västerås, på 0771-55 85 00. Har du frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta rekryteringskonsult Pernilla Dawidson Göranzon, Poolia Örebro, 070-090 62 49.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg

Katerina Avraam

Anna Pernås

Linda Axäng

Anna-Karin Skoog

Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Örebro AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 oktober 2022
  • Ansök senast: 18 november 2022

Besöksadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr, Örebro
None

Postadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr
Örebro, 70211

Liknande jobb


Associate Director Business Development

Associate Director Business Development

2 maj 2024

Konsultchef på Arlanda

Konsultchef på Arlanda

30 april 2024