Affärsutvecklare inom vård och omsorg till Rädda barnen välfärd

Affärsutvecklare inom vård och omsorg till Rädda barnen välfärd

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Rädda Barnens helägda bolag Rädda Barnen Välfärd AB söker en affärsutvecklare för vård och omsorg. Rädda Barnen Välfärd är en satsning på att utveckla välfärdsverksamheter de kommande åren som möter barns behov på de områden där Rädda Barnens målgrupper upplever de största bristerna. 

I rollen som affärsutvecklare ska du tillsammans med ledningen för Rädda Barnen Välfärd identifiera och sedan utveckla och etablera verksamheter som möter regionernas och kommunernas efterfrågan på leverantörer inom vård och omsorg. Avsikten är att stödja de målgrupper av barn som Rädda Barnen arbetar med och vars behov inte möts fullt ut inom den offentligt organiserade vård- och omsorgsverksamheten. Rädda Barnen möter barn som antingen inte nås av offentlig välfärd eller upplever stora brister i vård och omsorg. Det gäller till exempel barn som utsätts för våld, placerade barn, barn i skyddade boenden och barn som lever med psykisk ohälsa.

Ansvarsområden
Som affärsutvecklare hos oss är det din uppgift att identifiera närmare hur sådana målgrupper kan nås av välfärdsverksamhet som organiseras av Rädda Barnen Välfärd, och hur sådana verksamheter kan sättas upp organisatoriskt, avtalsmässigt och finansiellt. I rollen som affärsutvecklare ingår att efterforska de möjligheter som finns för Rädda Barnen Välfärd att ingå i ersättningssystem för välfärdsinsatser och andra finansieringsformer så som sociala utfallskontrakt som gör att vi bättre når barn i våra målgrupper. Kontakter med offentliga företrädare liksom med andra utförare kommer att behövas. Anbudsarbete inom LOV och LOU kommer förekomma. 

Arbetstider
Uppdraget är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning inledningsvis vid vårt trevliga kontor i Alvik (vi följer folkhälsomyndighetens rekommendationer). 

Kvalifikationer
Rädda Barnen Välfärd AB är en idéburen organisation som arbetar i nära anslutning till såväl offentlig sektor, privat sektor som det övriga civilsamhället.

 Vi önskar att du som söker har erfarenhet av: 
Hur offentlig vård- och omsorgsverksamhet är organiserad och hur den finansieras.
Att leda och/eller utveckla verksamhet inom vård, gärna som verksamhetschef eller liknande.
Att bygga upp, implementera eller utveckla kvalitetsledningssystem, processer och struktur för vårdverksamheter.
Att arbeta med affärsutveckling.
Anbudsarbete inom LOU, LOV.
Erfarenhet av eller god förståelse för idéburen sektor.
Vara insatt i de lagar, förordningar, föreskrifter och riktlinjer som gäller i hälso- och sjukvård.



Krav för rollen:
Relevant högskoleutbildning för ovan nämnda uppdrag.
Tidigare erfarenhet av affärsutveckling, etablering och/eller ledning av vårdverksamhet.
I uppbyggnadsfas kunna ta rollen som verksamhetschef i vårdverksamhet.
Analytisk förmåga och erfarenhet av skriftlig och muntlig presentation.
Goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
Körkort.


Personliga egenskaper vi ser är viktiga för att lyckas i uppdraget som affärsutvecklare är att du självständigt kan ta dig an utmaningar och hitta kreativa lösningar, inte är rädd för att ta nya kontakter och att du effektivt kan samarbeta  med andra för att nå vårt gemensamma mål.

Ansökan
Sista ansökningsdag 2021-08-20, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt!

Ansök via Rädda barnens hemsida: https://jobb.raddabarnen.se/jobs/1238693-affarsutvecklare-inom-vard-och-omsorg

För information: För det här uppdraget samarbetar vi med Randstad där rekryteringskonsult Kristin Olofsson, kristin.olofsson@randstad.se 072-988 90 38 gärna svarar på dina frågor.

Rädda Barnen strävar efter att spegla samhällets mångfald och välkomnar självklart alla sökande. Vi är noga med att vara en säker arbetsplats för barn och vuxna och ber om utdrag ur belastningsregistret  i samband med anställning. Alla medarbetare förväntas följa våra viktiga riktlinjer som handlar om trygghet och säkerhet för alla, samt våra värderingar och etiska riktlinjer. 

Om företaget
Rädda Barnen är världens största självständiga barnrättsorganisation, fokuserad på hållbara insatser – akuta och långsiktiga. Vi tror att verklig hållbarhet bygger på att hjälpa i tid och över tid, och vår självständighet gör att vi kan agera där vi gör mest nytta för barn – i Sverige och i världen. Tack vare vår storlek kan vi på riktigt göra omedelbara och bestående skillnader i världen, varje dag. Som barnrättsorganisation vilar vår verksamhet på tre hörnstenar: direkta insatser för barn, expertkunskap och påverkansarbete.

Vi finns i Sverige och 119 andra länder runt om i världen. Save the Children International består av 29 organisationer över hela världen, Rädda Barnen Sverige är den tredje största. Vi är ca 14 000 medarbetare globalt varav 400 anställda i Sverige. I Sverige är vi dessutom en folkrörelse med 70 000 medlemmar som arbetar för och tillsammans med barn.

Rädda Barnen Välfärd är en satsning på att utveckla välfärdsverksamheter som möter barns behov på de områden där Rädda Barnens målgrupper upplever de största bristerna.

Sökord: affärsutvecklare affärsutveckling utveckling rädda barnen vård hälsa välfärd ledning LOU LOV

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 juli 2021
  • Ansök senast: 23 augusti 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Verksamhetsutvecklare

Verksamhetsutvecklare

16 april 2024

11 april 2024

11 april 2024