Affärsutvecklare/projektledare

Arbetsbeskrivning

Vi söker en Affärsutvecklare / projektledare som vill leda Sveriges populäraste besöksregion in i framtiden Vid årsskiftet startade ett av besöksnäringens mest spännande utvecklingsprojekt!Med ökade intäkter, större marknadsandel och stärkt internationell konkurrenskraft som mål, samverkar privata och offentliga aktörer i Kalmar läns besöksnäring i den största samordnade satsningen någonsin. Vi söker nu en dokumenterat skicklig affärsutvecklare som vill leda projektet.Är det du? Bakgrund Besöksnäringen i Kalmar län är en av regionens viktigaste basnäringar.Runt om i regionen pågår och planeras just nu ett flera stora satsningar.Näringen har en stor tillväxtpotential. Men besöksnäringen förändras kraftfullt och konkurrensen hårdnar.Kravet på ett utökat och effektivt samspel inom regionens besöksnäring och med offentliga aktörer ökar.Därför startar vi nu Projekt Vinst.Projekt Vinst pågår 2008 till 2010 och har som huvudmål; - att öka omsättning och avkastning i branschen, - att uppnå en större nationell och internationell marknadsandel, - samt att skapa ett effektivare samarbete mellan näringsliv och offentlighet.En nyckelroll i processen får projektledaren. Vi söker nu dig med gedigen erfarenhet av kvalificerad affärs- och tjänsteutveckling och som kan driva, samordna och verkställa utvecklingsarbetet. Dina arbetsuppgifter Som affärsutvecklare i Projekt Vinst ansvarar du för att arbetet planeras och verkställs i linje med de syften, mål och strategier som projektets Advisory Board beslutar. En betydande del av ditt arbete kommer att bestå av att skapa förutsättningar för gemensam affärs- och tjänsteutveckling samt att praktiskt marknadsföra och sälja regionen som destination.Du arbetar i team med vår länsturismsamordnare och en regional marknadsgrupp med ett urval av näringens marknadschefer och turistchefer m fl. Eftersom Projekt Vinst förväntas delfinansieras av EU ansvarar du för att projektet följer EU:s direktiv och redovisas i enlighet med gällande regelverk. Utbildning & kunskaper Du bör ha en för uppdraget relevant utbildning samt goda kunskaper i engelska och tyska. Egenskaper Vi söker dig som är lyhörd, analytisk och handlingskraftig samt har förmågan att behålla ett helhetsperspektiv och innovativt tänkande under hela projektperioden.God kommunikationsförmåga och social kompetens är viktiga egenskaper. Erfarenhet Du bör ha en gedigen erfarenhet från kvalificerad affärsutveckling och tjänsteförsäljning, dock inte nödvändigtvis från besöksnäringen.Har du tidigare vana från att arbeta i gränssnittet mellan näringsliv och politisikt styrda organisationer är det ett plus.Erfarenhet av att arbeta med EU-projekt värderas positivt. Arbete Arbetet innefattar oregelbundna arbetstider och resor.Vi tillämpar årsarbetstid.Tjänsten är tidsbegränsad (2-3 år).Körkort är ett krav.Tillträde sker snarast enligt överenskommelse.

Kontaktpersoner på detta företaget

Administrativ chef Per-Ola Hallberg
0480-44 83 44
Suzanne Bergfeldt (SACO)
0480-44 83 40
Veronica Ivarsson (Vision)
0480-44 87 72
Områdesansvarig Kultur Maria Agestam
0480-44 83 86
Områdesansvarig, Näringslivsutveckling Helena Nilsson
0480-44 83 67
Håkan Brynielsson Regiondirektör
0480-448331
Helena Furbring (Saco)
0480-44 83 76
Regiondirektör Håkan Brynielsson
0480-44 83 31
Kerstin Johansson (SACO)
0480-44 83 36
Ingemo Ullman (Vision)
0480-44 83 37

Sammanfattning

Besöksadress

Nygatan 34 Kalmar
None

Postadress

Box 762
Kalmar, 39127

Liknande jobb


Driven projektledare till framtidens socialtjänst

Driven projektledare till framtidens socialtjänst

12 januari 2024

Utvecklingsledare Idrott

Utvecklingsledare Idrott

12 januari 2024

Processledare för projekt Hållbar samhällsomställning

Processledare för projekt Hållbar samhällsomställning

11 januari 2024

Utvecklingsstrateg, Förskole- och grundskoleförvaltningens kansli

Utvecklingsstrateg, Förskole- och grundskoleförvaltningens kansli

10 januari 2024