Andra linjens support till Tekniska Verken

Arbetsbeskrivning

Nu söker Teknisk verken förstärkning till sin IT-support. Är du en person som drivs av att ge service i världsklass samtidigt som du har ett brinnande intresse för IT-området? Bidrar du även med arbetsglädje och energi till ditt team? Då kan rollen som andra linjens support vara något för dig!

Om Tekniska verken
Som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av vår vision – vi bygger världens mest resurseffektiva region. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Totalt är vi cirka 900 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord, drivande, positiva och trovärdiga. För oss är det självklart att ta vara på våra medarbetares olikheter genom en inkluderande värdegrund. Vi tycker också att det är viktigt att vår arbetsplats speglar samhället och värdesätter därför en jämn könsfördelning och mångfald.

Om rollen
På Tekniska verkens IT-avdelning verkar du i en miljö med engagerade och nytänkande kollegor. I rollen som andra linjens support kommer du att arbeta i ett mindre team och tillsammans med både andra och första linjen hjälpa medarbetarna internt, med olika tekniska problem.
Mer konkret kommer du att: ansvara för djupgående felsökning och utredning av problem i både hård- och mjukvara
kontakta användare och tekniker över telefon och mail för kompletterande information samt avhjälpning
arbeta med administrativa uppgifter och dokumentation
förbereda leveranser till kontorsnära IT 

Om dig
Du som söker har minst en gymnasieexamen, med fördel inom teknik samt några års erfarenhet av IT-support eller annat arbete som bedöms relevant. Har du erfarenhet av arbete i mer komplexa IT-miljöer samt kunskap om ITIL-processer är detta ett plus. Eftergymnasial utbildning är meriterande men inget krav. Att du talar och skriver obehindrat på svenska samt att du har mycket god data- och systemvana ser vi som en självklarhet.

Som person är du serviceinriktad med ett intresse för att hjälpa andra människor. Du arbetar alltid lösningsfokuserat och strukturerat, med en god slutledningsförmåga för att uppnå bästa resultat även då arbetsbelastningen är hög. Det är dessutom viktigt att du är pedagogisk och kan anpassa din kommunikation efter mottagaren då du kommer att ha många olika kontaktytor. Att du kan samarbeta såväl som att arbeta självständigt är en nödvändighet för att lyckas i rollen. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet!

Övrigt
Tjänstgöringsgrad: 100 %
Arbetstid: 8 h/dag förlagt mellan 07-17, måndag till fredag
Plats: Brogatan 1, Tekniska verkens huvudkontor i Linköping 
Start: Omgående, eller enligt överenskommelse

Du kommer initialt att vara anställd som konsult hos OnePartnerGroup under cirka ett års tid, med intention att övergå till Tekniska verken om alla parter är nöjda.

Ansökningsförfarande
Observera att vi ej kan ta emot ansökningar via mail på grund av GDPR. Ansökan sker via OnePartnerGroups hemsida eller annan jobbsite. Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Mikael Wetter via e-post: mikael.wetter@onepartnergroup.se 


Urval sker löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Stenqvist

Julia Hermansson

Anna Stenqvist
0142-60 20 62
Julia Hermansson
0142-60 20 64
Julia Hermansson
0142-60 20 64
Julia Hermansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OnePartnerGroup Östergötland AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 mars 2023
  • Ansök senast: 27 april 2023

Besöksadress

Kungsvägen 37, Mjölby
None

Postadress

Kungsvägen 37
Mjölby, 59551

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024