Är du en stjärna inom 1st line support?

Arbetsbeskrivning

1st line support
Som konsult hos Dfind IT har du fantastiska karriärmöjligheter. Vi erbjuder dig en stabil tillsvidareanställning med goda utvecklingsmöjligheter för dig som visar driv och intresse. Att jobba som konsult hos Dfind IT är ett utmärkt sätt att bygga på sitt CV med olika kompetenser inom IT. Vi jobbar med både stora som små kunder inom många olika branscher vilket gör att vi kan erbjuda våra konsulter spännande och varierade uppdrag på olika platser i Stockholm.

Vi ser långsiktigt på tjänsten som IT-support och rollen kommer att innebära att du får bemöta kunder, hjälpa och vägleda dem i olika ärenden samt arbeta med problemlösning i system, verktyg och utrustning.

Om uppdraget
Du kommer att arbeta i en first line med både enklare och mer avancerade uppgifter. Du kommer ingå i ett litet team med sociala och trevliga personer. Ni är ett team som stöttar och hjälper varandra i olika IT-relaterade frågor.

Kunden är ett välkänt bolag stationerat i Hägersten. De har kontor i flera nordiska länder och har även IT-support på olika språk, men endast svenska och engelska krävs för rollen.

Det är av stor betydelse för användarnas uppfattning av IT-teknikern att du som axlar rollen kan förstå användarens problem och framstå som kompetent inom IT-området. Dessutom krävs en betydande insikt i de processer, system, program och teknik som används i Bravidas IT-miljö för att kunna utföra effektiv problemvärdering samt svara på IT-relaterade frågor.

Du ska inte bara kunna lösa den tekniska delen av problemet utan också i dialog kunna vägleda och i viss mån utbilda användaren. Du ska följa de riktlinjer, ansvar och ägarskap som definierar Bravidas IT-plattform. Ha vana och insikt i att jobba mot externa driftspartners.

Arbetsuppgifter:

• Bemanna Front Desk vid behov.
• Fungera som Second Line i Service Desk (primärt för tilldelat område) innehållande nedanstående delar; PC-support och användarstöd
• Ansvar för kontorens lokala nätverk inkl. PC, Mobiltelefoner, Surfplattor, Servers, Utskriftsenheter, Switchar och trådlösa accesspunkter
• Delta i gemensamma IT-projekt.
Vid bemanning av Service Desk ska IT-teknikern:

• Hantera ärenden i Infrastructure Support-kön
• Informera, vägleda och assistera användarna i det dagliga användandet av Bravidas system, verktyg och utrustning.
• Motta, registrera, koordinera och rapportera information, önskningar, behov, frågor och problem som står i relation till ett effektiv användande av IT i Bravida.
• Vara sambandet mellan användarna, Bravida IT och externa leverantörer.
• Motta, registrera, följa upp och rapportera ärenden tills de avslutas och stängs.
• Ha överblick över och kontrollera att överenskomna SLA hålls och rapportera till berörda parter om så inte är fallet.
Arbetstider: 8.00-17.00 samtliga vardagar med 1 timmes lunch.

Krav

• Kunskap och insikt i den centrala Citrix-miljön och hur den samspelar med de övriga centrala och lokala systemen.
• Supportverktyg som används för systemadministration, felsökning och problemlösning, såsom:
• Citrix-installation
• Microsoft Office med tillhörande
• Active Directory-installation
• Microsoft Exchange-installation
• Hemmakontorslösning
• Syscom Pureservice (Ärendehanteringssystem)
• BraNet Quicksupport (Fjärrstyrning av PC)
• Citrix Shadow (Fjärrstyrning av Citrix-sessioner)
• Symantec Management Console (PC-Image och mjukvarudistribution)
• Remote Desktop (Övervakning och administration av servrar)
• Microsoft Management Console – (Administration av AD och Exchange)
• Windows Server 2008/2012
• Windows 7 och 10
Medarbetaren ska ha grundläggande kunskap om och erfarenhet av nedanstående centrala och lokala system:

• Agda Lön (Lönesystem)
• PowerProject (Tidplaneringsprogram)
• Lube (Kalkylprogram Ventilation)
• TenWin (Kalkylprogram VS)
• MaxiKod (Kalkylprogram El)
• Agresso

Du behöver vara lyhörd, flexibel och hjälpsam. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Om du tror att du skulle passa som konsult och vara en god representant för Dfind IT så tveka inte att söka tjänsten på länken nedan.

Har du frågor gällande tjänsten så kontakta gärna joanna.hansson@dfind.se [ mailto:joanna.hansson@dfind.se ]

Startdatum: Omgående
Uppdragsgivare: Dfind IT
Ort: Stockholm


Organisations-/företagsbeskrivning
Dfind IT är ett rekryterings- och konsultföretaget som erbjuder en omväxlande karriär som konsult inom IT. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Hos oss har du möjlighet att utveckla din kompetens och bygga CV genom olika uppdrag hos våra kunder samtidigt som du får stöd och vägledning från din konsultchef. Dessutom erbjuder vi bland annat webbaserade IT-utbildningar och kompetensutvecklande seminarier. Självklart har vi också kollektivavtal och förmåner som försäkringar, friskvårdsbidrag, företagshälsovård och rabatt på träningskort. Välkommen till oss för en omväxlande och trygg karriär som IT-konsult!

Keep improving!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tilda Stenmark

Marcus Grahn

Malin Karlsson

Alexandra Tihinen

Malin Karlsson

Jessica Nilsson

Ercan Bahar

Ercan Bahar
0722-467409
Jessica Bergström
0733158555
Hellen Song

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dfind IT AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 19 oktober 2018

Besöksadress

Regeringsgatan 65, 10724 STOCKHOLM
None

Postadress

Regeringsgatan 65
STOCKHOLM, 10724

Liknande jobb


Helpdesk / Systemsupport

Helpdesk / Systemsupport

23 maj 2024

IT-Supporttekniker till Vaxholms stad

IT-Supporttekniker till Vaxholms stad

22 maj 2024

22 maj 2024