Är du vår nya administrativa chef?

Är du vår nya administrativa chef?

Arbetsbeskrivning

Hjälpmedelscentralen, Eskilstuna

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!

Vill du jobba med utveckling och få dina medarbetare att växa? Har du en positiv inställning och ser vinning genom samarbete? Då kanske det är dig vi söker! Vi erbjuder dig en trygg anställning med goda karriärmöjligheter och en positiv syn på kompetensutveckling.

Om oss
Hjälpmedelscentralen är en länsövergripande verksamhet som erbjuder regionen och länets kommuner en komplett hjälpmedelsservice för personer med olika former av funktionsnedsättningar. Hjälpmedelscentralen ingår i Region Sörmlands division för medicinsk service med ca. 1 100 medarbetare. Hjälpmedelscentralen, som drivs i samverkan mellan regionen och länets kommuner och är intäktsfinansierad, har sin huvudsakliga verksamhet i Eskilstuna med filialer i Katrineholm och Nyköping.

Vi är organiserade i fyra sektioner (administration, hjälpmedelsteknik, logistik och hjälpmedelskonsulenter) och har runt 80 medarbetare med stort engagemang för vårt uppdrag att tillhandahålla en effektiv och lättillgänglig hjälpmedelsförsörjning av bästa kvalitet till länets invånare.

Nu söker vi en ny sektionschef med intresse för administration, IT-lösningar, verksamhetsutveckling och medarbetarskap. Du arbetar dagtid utan helger och har även tillgång till en rad förmåner som anställd inom Regionen. Läs mer om förmånerna längre ned på sidan.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som sektionschef ansvarar du för Hjälpmedelscentralens administratörer och IT-personal samt inköpare. Arbetsgruppen består totalt av 12 personer placerade i Eskilstuna, Katrineholm och Nyköping.

Som sektionschef hos oss ansvarar du för att styra, leda, samordna, utveckla och säkerställa de administrativa processerna. Utöver det har du ett helhetsansvar för enheten gällande personal, arbetsmiljö- och budgetansvar samt ansvar för att utveckla och säkra verksamhetens uppföljnings- och kvalitetsarbete.

En viktig del i arbetet är att skapa delaktighet och engagemang hos medarbetarna och tillsammans skapa goda förutsättningar för att fortsätta utveckla och effektivisera verksamheten. Utifrån det kommer du som sektionschef både leda och delta i olika verksamhets- och utvecklingsprojekt. Du kommer även att ingå i hjälpmedelscentralens ledningsgrupp.

Din kompetens
Vi söker dig som har fullständig gymnasieutbildning och gärna eftergymnasial utbildning som är i linje med tjänsten. Ett krav är också att du har ett par års chefserfarenhet med vana av att leda grupper. Tidigare erfarenhet av antingen kundtjänst eller administrativa uppgifter är nödvändigt för tjänsten. Eftersom vi använder IT-verktyg i det dagliga arbetet behöver du vara en van användare av Officepaketet och se värdet av digitala lösningar. Kunskaper i Sesam och LMN är meriterande. Då vi arbetar länsövergripande och resor mellan orterna förekommer krävs det att du har B-körkort.

Som person är du trygg och stabil i din ledarroll. Du har ett intresse för att utveckla administrativa processer och arbetar strukturerat och målstyrt. Arbetet innebär en hel del samarbeten och därför ser vi att du som söker är en person som trivs med att knyta nya kontakter och att samverka med andra. Att leda och motivera andra intresserar dig och du gör detta med hjälp av din tydliga kommunikativa förmåga. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.

Varmt välkommen med din ansökan!

Anställningsform
Tillsvidareanställning med tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Information om tjänsten lämnas av
Verksamhetschef Peter Svedin, 070-594 29 06, peter.svedin@regionsormland.se
Facklig representant Vision André Strömgren, 070-230 49 91, andre.stromgren@regionsormland.se
Övriga fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.

Kom och jobba hos oss på hjälpmedelscentralen!


Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2020-10-25.


Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)

Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)


Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Sörmland
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 oktober 2020
  • Ansök senast: 25 oktober 2020

Liknande jobb


6 november 2023

3 november 2023

3 november 2023