Arbete och integration söker pedagog

Arbetsbeskrivning

Arbetslivsförvaltningen har ansvar för arbetet med att effektivt och med hög kvalitet bedriva integration, vuxenutbildning och åtgärder för stöd till arbete. Vid arbetslivsförvaltningen arbetar ett 100-tal av kommunens totalt 1800 medarbetare. I arbetsmarknadsåtgärder finns dessutom cirka 300 personer.

Arbetslivsförvaltningens uppdrag är Arbete & Integration, Vuxenutbildning med Komvux, Svenska för invandrare (SFI), Lärcentrum, Lärvux, och Yrkeshögskola.

Vår värdegrund är Kund, Ansvar och Glädje.

Arbetslivsförvaltnigens Arbete och integration söker 2 pedagoger till Vägledning och kompetensutvecklingsenheten

Vägledning och kompetensutvecklingsenheten arbetar tillsammans med samverkansaktörer, såsom myndigheter, föreningar och näringslivet för att nå fastställda politiska mål. Ett övergripande mål är att skapa förutsättningar för deltagare att komma till egen försörjning. Vår enhet arbetar årligen med ca 900 deltagare. Utifrån individanpassade insatser har vi som målsättning att deltagarens upplevda anställningsbarhet ska öka och deltagaren ska bli mer matchningsbar mot den reguljära arbetsmarknaden.

Vi söker dig som sätter deltagare och deras lärande i centrum. Du måste vara nyfiken och intresserad av människor. Du har erfarenhet av människor med funktionsskillnader och upplever dessa som tillgångar.

Arbetsuppgifter
Uppdraget innebär att du kommer att ha ansvar för en grupp deltagare som behöver utveckla och bekräfta sina kunskaper inom olika arbetsområden. Du kommer att kartlägga deltagarens nuvarande kunskaper och kompetenser samt upprätta en handlingsplan för deltagarens kompetensutveckling. Du förväntas delta i samverkansmöten med myndigheter och externa aktörer.

Kvalifikationer
Du är legitimerad lärare. Det är meriterande om du har branschkunskap inom tex. VVS, bygg, handel, fastighet och/eller servicearbete. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att jobba med människor som befinner sig utanför den reguljära arbetsmarknaden. Som person är du kommunikativ och inlyssnande och van att anpassa din kommunikation utifrån mottagaren. Erfarenhet av liknande uppdrag är meriterande.

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att arbeta processrelaterat med andra myndigheter, föreningar och organisationer. Du trivs i en självständig roll och har ett konsultativt förhållningssätt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan!

Körkort B erfordras

Arbetstid/varaktighet
Heltid. Allmän visstidsanställning (AVA) 1 år med tillträde enligt överenskommelse

Lön
Individuell lönesättning

 


Kommunen tillämpar rökfri arbetstid.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss kontakt med annonssäljare eller andra försäljare av rekryteringstjänster.

Artiklar i detta ämnet

  1. Utbildningsmaterial för att skydda barns hörsel

Kontaktpersoner på detta företaget

Tf Förvaltningschef Sig-Britt Ahl
0611-34 86 05
VISION Rolf Rödlund
070-191 94 82
JUSEK Mats Gradin
073-274 54 54
Kommunal Malin Lövkvist
070-419 86 88
Tf Rektor Elisabeth Pettersson
0611-34 80 91 070-210 13 15
Lärarförbundet Leif Lundin
0611-34 88 77
Fena Rekrytering AB Nina Stering-Näslund
070-660 26 24
Skolledarförbundet Kenneth Svanemar Näslund
070- 252 11 72
Kommunal Annelie Persson
0611-34 89 07
Verksamhetschef Södra området Eva Claesson
070-346 61 43

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Härnösands Kommun HÄRNÖSAND
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 13 februari 2017

Besöksadress

Storgatan 30
None

Postadress

None
HÄRNÖSAND, 87180

Liknande jobb


26 mars 2021