Ärendehandläggare till myndighet

Ärendehandläggare till myndighet

Arbetsbeskrivning

Du som är noggrann, strukturerad och har erfarenhet av ärendehantering? SE HIT! Vi erbjuder nu ett spännande konsultuppdrag till en samhällskritisk myndighet! Ta chansen att arbeta hos en av Sveriges absolut viktigaste hörnstenar!

OM TJÄNSTEN
Ärendehandläggarens övergripande uppdrag handlar om att bevaka den här myndighetens intressen och verka för att i remissvar tydligt ange deras anspråk för såväl befintliga som nya planerade anläggningar. Därmed värnas befintliga anläggningar och utbyggnad underlättas. En ärendehandläggare väger samman olika perspektiv och bedömer omfattning och konsekvenser av de remisser som inkommer till myndigheten.

Ärendehandläggarens roll innebär att samordna och besvara remisser inom ramen för olika lagstiftningar såsom miljöbalken, ellagen, väglagen, förordning om nätkoncession och byggande av järnväg. Man kommer att ha många kontaktytor internt och samordnar och sammanställer remissvar. Vanliga kontakter är myndigheter, andra företag, domstol och andra aktörer.

Som ärendehandläggare/planhandläggare kommer du att förstärka enheten Samhällsplanering under en medarbetares föräldraledighet. Uppdraget sträcker sig till 1 maj 2026.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Bildande av, samt förändring av föreskrifter i naturreservat
* Bergtäkter
* Samråd från andra nätägare inför deras koncessionsansökan samt samråd vid ansökan om koncession
* Dammar/dammsäkerhet, ej från domstol
* Samråd för elproducenter (vindkraft, solcellsparker, anläggning för batterilager)
* Ärenden kopplat till Trafikverket (ex vägplan, järnvägsplan, bärighetsföreskrifter)
* Värmepumpar
* Vattentjänstplan
* Energiplan


VI SÖKER DIG SOM
- Har utbildning inom aktuellt område, viss svårighetsgrad. 2-5 års erfarenhet inom området, har deltagit i eller utfört ett flertal liknade uppdrag inom aktuellt område.
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska då båda språken förekommer i dokumentation och dialog med kollegor.

Redogör tydligt i ditt CV hur du uppfyller de obligatoriska och meriterande kraven

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- God samarbetsförmåga och initiativförmåga
- Noggrann och strukturerad
- Flexibel och anpassningsbar

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 januari 2025
  • Ansök senast: 28 februari 2025

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Adecco söker en Traffic Coordinator

23 december 2010

8 januari 2010

14 juli 2010

15 februari 2010