Arkivarie till Depona i Stockholm

Arkivarie till Depona i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vi söker en arkivarie för ett omväxlande konsultuppdrag till vår kund Depona i Stockholm. Till denna roll behöver du ha en akademisk examen med minst 60 poäng arkivvetenskap samt erfarenhet av minst ett (1) års arkivarbete på myndighet. Du behöver även ha kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och arkivariers funktion. Du kommer utföra ditt arbeta hos två av Deponas kunder som ligger i Norrort. Vi erbjuder dig en tillsvidareanställning (med 6 månaders provanställning) där du får möjlighet att få inblick i, och arbeta med några av Sveriges viktigaste företag, myndigheter och offentliga arbetsgivare - och samtidigt vara en del av ett innovativt, engagerat, framåtlutat och människoorienterat, globalt bolag på frammarsch. Låter det här som något för dig? Då ser vi fram emot att läsa din ansökan redan idag!


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.



Ansvarsområden
Som arkivarie kommer du arbeta med arkivhantering hos två av Deponas kunder i norrort. Hos den enda kunden kommer du främst arbetet med förteckningsarbete samt att du kommer att leda två personer lokalt som finns i arkivet. Hos den andra kunden kommer du att arbeta mer fokuserat på förteckning- och utredningsarbete. Tjänsten kräver god erfarenhet av både klassisk arkivförvaltning och e-arkivering och vi ser gärna att du har en vana med kund- och säljkontakter.


Exempel på arbetsuppgifter: 
Ordna, förteckna arkivmaterial.
Gallra arkivmaterial utifrån specifika regler. 
Dokumentera
Övrig förekommande administrativa arbetsuppgifter inom området. 


Arbetstider
Heltid 100% (75%/25% hos vardera kund) Start så snart som möjligt med en uppdragslängd på 6 månader med möjlighet till förlängning samt övertag hos kund. 
Arbetstid: Kontorstider, måndag-fredag. Arbetet sker på plats.

Kvalifikationer
För detta uppdrag krävs det att du har följande kvalifikationer:
 Akademisk examen i arkivvetenskap eller motsvarande erfarenhet 
 God erfarenhet av klassisk arkivförteckning 
 God erfarenhet av e-arkivering 
 Har god förmåga att utrycka dig, både muntligt som skriftligt 

 Meriterande
 Vana med kund- och säljkontakter 

Personliga egenskaper
Rollen kräver att du är serviceinriktad och har god samarbetsförmåga. Som person är du noggrann, strukturerad och lösningsorienterad samt att du är van att arbeta självständigt. 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Ansökan
Ansök senast 2021-10-18, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
 
För information: Emelie Lind, Konsultchef, emelie.lind@randstad.se 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 oktober 2021
  • Ansök senast: 18 oktober 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


E-arkivarie

E-arkivarie

6 februari 2024

E-arkivarie Österåkers kommun

E-arkivarie Österåkers kommun

30 januari 2024

Arkivarie vikariat

Arkivarie vikariat

25 januari 2024