Arriva Service söker nu Tvätthallschefer till våra bussdepåer

Arbetsbeskrivning

I Sverige hjälper vi cirka 170 miljoner resenärer varje år att komma fram till sina resmål. Med cirka 3 900 medarbetare, 900 bussar, 150 tåg och 90 spårvagnar skapar vi moderna transportlösningar där säkerheten alltid kommer i första hand. Som resenär hos Arriva ska du uppleva att vi gör allt för att din resa ska kännas trygg och ha service av hög kvalitet. Året runt – dygnet runt – fram och tillbaka
Arriva Sverige är en del av Europas största koncern för persontrafik – Deutsche Bahn. Det gör det möjligt för oss att kombinera det mindre företagets snabba anpassningsförmåga med stabiliteten och kunskapen hos det stora moderbolaget. Vi uppfattar oss som en seriös utmanare på den svenska kollektivtrafikmarknaden med ambitionen att kontinuerligt vinna nya marknadsandelar. Det åstadkommer vi genom att alltid se möjligheterna till nya innovativa lösningar som får ännu fler människor att resa kollektivt.
Hoppas att du vill vara med på vår resa.




 Under 2020 startade Arriva upp fordonsvårdsverksamhet för både buss och tåg i egen regi. Vi har hittills haft en lärorik och samtidigt intressant resa med att bygga upp denna verksamhet. Nu söker vi en tvätthallschef som ska arbeta med fordonsvårdsverksamheten för buss. Vi söker dig som vill vara med och fortsätta forma och utveckla vår fordonsvårdsverksamhet.

Arbetsuppgifter

Som Tvätthallschef är din huvudsakliga arbetsuppgift att ansvara för och planera det dagliga arbetet med att fördela personal tillsammans med gruppledarna för buss. Du ska även tillse att utrustningen i tvätthallarna fungerar tillfredställande och rapportera avvikelser vid brister. I arbetet ingår också att aktivt arbeta med effektiviteten och förbättringsarbetet i den lokala tvätthallen.

Utöver det kommer arbetsuppgifterna också innehålla att:


• Arbetsledning av vår lokala personal i tvätthallen
• Säkerställa att fordon som sätts i trafik uppfyller de krav på renhet, både utvändigt och invändigt, från uppdragsgivaren samt följer Arrivas säkerhets- och underhållsstandard
• Beställa det förbrukningsmaterial som behövs
• Genomföra daglig uppföljning och rapportera till Arrivas trafikledning
• Kvalitetskontroller av daglig säkerhetskontroll
• Administrera och rapportera i stödsystem (till exempel Summera, Forms och SAP)
• Bidra i arbetet med ständiga förbättringar
• Operativt arbeta tillsammans med gruppledarna och tvätthallspersonalen med tvätt, städ, tankning och påfyllning av vissa förbrukningsmaterial i fordonen

I rollen ingår även ett visst personalansvar, vilket bland annat innebär delaktighet i rekrytering och introduktion av nya medarbetare, genomförande av rehabmöten och sätta planer, lönesättning och utvecklingssamtal.

Vi erbjuder

Sjysta anställningsvillkor inom en stabil bransch.  Vi har kollektivavtal och tillämpar individuell lönesättning för denna tjänst. Du kommer också att få möjlighet att vara med och forma och påverka vår fordonsvårdsverksamhet.

Hälsa och välmående är viktigt för oss. Därför erbjuder vi våra medarbetare friskvårdsbidrag och våra medarbetare har även rabatterade priser på utvalda träningskedjor.

Din bakgrund

Du har minst 3 års erfarenhet av att arbeta i en bred arbetsledande roll inom transportbranschen, som t.ex. flyg, tunnelbana eller buss. En bakgrund från städsektorn är också lika aktuell. Du har erfarenhet av att leda större arbetsgrupper och motivera dem i det dagliga arbetet. Då arbetet till viss del är administrativt behöver du ha erfarenhet av liknande uppgifter innan samt din datavana behöver vara god.

Vi ser också att du är van att arbeta i system och särskilt meriterande är att ha arbetat med rapportering. Vidare behöver du kunna kommunicera flytande på svenska i tal och skrift samt ha goda engelska-kunskaper.

Du har gymnasial utbildning eller liknande. B-körkort är ett krav.

Vi lägger en stor vikt vid personliga egenskaper. Du ska ha goda ledaregenskaper med ett stort mått av personlig mognad, förmåga att arbeta självständigt och en välutvecklad ansvarskänsla. Vidare har du en organisatorisk ådra, har mycket erfarenhet av att planera arbete och bemanning samt är noggrann samt stresstålig. Du behöver också vara bra på att samarbeta, kommunicera och kunna hålla bra relationer med medarbetare och leverantörer.

På Arriva uppmuntrar vi mångfald och tillämpar positiv särbehandling vilket innebär att vi prioriterar kandidater av underrepresenterat kön vid likvärdiga meriter.

Övrigt om tjänsten

Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi tillämpar 6 månaders provanställning. Du kommer ansvara för en av våra tvätthallar där våra depåer för buss finns i Råsta/Sundbyberg, Lunda/Spånga och Ekerö.

Arbetstiderna är i skift/natt.

Ansökan

Är du intresserad? Sök redan nu. Intervjuer kommer att hållas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

För frågor kontakta tillförordnad fordonsvårdschef sim.gustafsson@arriva.se


Vi hanterar endast ansökningar genom hemsidan.

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arriva Sveriga AB
  • 6 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 november 2021
  • Ansök senast: 16 december 2021

Besöksadress

Liljeholmsstranden 5
None

Postadress

Årstaängsvägen 9, 6tr
Stockholm, 11743

Liknande jobb


6 november 2023

3 november 2023

3 november 2023