Assistant Manager NK

Arbetsbeskrivning

Nu letar vi efter en Assistant Manager (AM) till vår shop NK. Shopen ligger i ett trevligt köpcentrum mitt emot Kungsträdgården. Det är en shop med många stamgäster som besöker oss under vardagarna och shopen har ett jämt gästflöde fram till kvällen. Under helger har vi ännu fler gäster som besöker oss, vilket ställer krav på ett högre tempo bakom baren. Vi söker en modig AM som vågar tänka nytt och som inte är rädd för att ta tag i saker. Vi söker dig som är en naturlig ledare, som är social och har lätt för att prata med gäster. Som AM förväntas du vara både ledare och en barista som föregår med det bästa exemplet när det kommer till att erbjuda världens bästa kaffeupplevelse till världens bästa gäst. Hit söker vi någon som är strukturerad och har ett öga för detaljer. Vi har en erfaren Coffee Shop Manager på plats samt en Skift ledare.
Tjänsten är på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tjänsten kommer att tillträdas snarast möjligt.
Arbetsbeskrivning  
Som Assistant Manager (AM) driver du tillsammans med Coffee Shop Managern Coffeeshopen i enlighet med vår vision, våra värderingar och policys. Du har därför ett stort ansvar för både försäljnings- och resultatutveckling, men också personalansvar för era medarbetare. Största delen av tjänsten är förlagd bakom baren tillsammans med medarbetarna och därför är det viktigt att du är en person som leder andra genom att föregå med gott exempel.    
Daglig drift/underhåll/försäljning/inköp: 
Ansvara tillsammans med Coffee Shop Manager för utrustning, inredning och lokalens skick.  
Se till att produkter exponeras enligt de riktlinjer som föreskrivs.  
Följa de kampanjer företaget föreskriver.  
Aktivt arbeta för merförsäljning och att öka snittnotan.  
Beställa samt ta emot leveranser från respektive leverantör samt anpassa nivåerna.  
Kontakter med leverantörer vid felaktiga eller uteblivna leveranser.  
Följa det hygiensäkringsprogram som företaget arbetar efter samt se till att övriga anställda känner till och följer det.  
Personalansvar  
Provjobba, anställa och introducera dina nya medarbetare  
Kompetensutveckla era baristor.  
Arbeta för att personalgruppen inspireras till att överträffa uppsatta mål.  
Schemaläggning samt ansvara för att ersätta sjuk/ledig medarbetare.  
Ansvara för personalkostnader tillsammans med Coffee Shop Managern. 
Ekonomi: 
Sätta sig in i och förstå budget för Coffee shopen tillsammans med Coffee Shop Manager.  
Daglig kassakontroll. Varje dag se över gårdagens försäljning och reda ut ev. kassadifferenser.  
Ansvara för att rutiner kring att växelkassan räknas och kassan bankas varje dag följs.  
Månatlig redovisning enligt företagets bokslutsrutiner tillsammans med Coffee Shop Manager.  
Övrigt: 
Delta i de utbildningar/fortbildningar som hålls i företaget.  

Vad erbjuder du oss?  
Du är en ledare som drivs av att leverera resultat, men som också älskar att stötta och coacha dina medarbetare genom att föregå som ett gott exempel. Du är en resultatinriktad, driven, passionerad och initiativtagande person som motiveras av att vara där det händer. Vi ser gärna att du har: 
En förståelse för ekonomi och kunskap i att analysera ekonomiska resultat  
Tidigare erfarenheter av att följa uppsatta mål och förstår vikten av uppföljning  
Erfarenhet av försäljning och service - gärna i en ledande position  

Vad erbjuder vi dig?  
Vi kommer att erbjuda dig en resa som givetvis startar med en Baristautbildning. Därefter kommer du att påbörja vårt ledarskapsprogram där du kommer få en rad olika kurser i exempelvis Ekonomi, HR, Arbetsrätt och Arbetsmiljö. Vi har mycket goda karriärmöjligheter att erbjuda och därför bollar vi över bollen till dig - Hur långt vill du gå?  
Vidare erbjuder vi dig en företagskultur som kännetecknas av härliga och drivna kollegor, roliga tävlingar och en tempofylld vardag. Vi har kul på jobbet, samtidigt som vi skapar lönsamhet.  
Övrigt:  
Tjänsten är på heltid. Kollektivavtal enligt Unionen/Visita. Rekryteringen sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. Välkommen!  

Övrigt: 
Bifoga ditt CV i ansökan. Rekryteringen sker löpande så skicka in din ansökan redan idag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Therese Magnusson

Malin Borén

Espresso House

Elin Sandberg

Malin Borén
070 794 23 28
Lisa Ekengren

Maria Anderberg

Anna Boberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Espresso House
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 oktober 2021
  • Ansök senast: 7 november 2021

Besöksadress

Norra Kungsgatan 2, Karlskrona
None

Postadress

Kungsgatan 37
STOCKHOLM, 11156

Liknande jobb


Restaurangansvarig

Restaurangansvarig

22 april 2024

Restaurangansvarig

Restaurangansvarig

22 april 2024

Restaurangansvarig

Restaurangansvarig

22 april 2024