Assistant Service Team Manager Cleaning & First impression samt Property Se

Assistant Service Team Manager Cleaning & First impression samt Property Se

Arbetsbeskrivning

På Scandic Star Lund, i hjärtat av Skåne, har vi skapat vår egen piazza med
inspiration från den skånska torghandeln. Vi är en av södra Sveriges främsta mötesarenor med konferensmöjlighet för över 400 personer i vår egen teater samt plats för 450 middagsgäster.

Vi som arbetar på hotellet är ett härligt gäng med stark gemenskap. Vi ser efter
varandra, hjälper till där det behövs och ser utveckling som en naturlig del av
vårt arbete. Hos oss är en god stämning bland våra medarbetare det viktigaste
för att kunna ge våra gäster en hotellupplevelse i världsklass.


Nu söker vi en engagerad Assistant Service Team Manager till Cleaning & First impression samt Property Services

På Scandic arbetar alla tillsammans för att skapa en gästupplevelse i världsklass
under gästens hela vistelse. Som Assistant Service Team Manager är du den som
motiverar, driver, utvecklar och engagerar alla i teamet att ta ett stort eget
ansvar för att förbättra arbetssätt och service i takt med att omvärlden
förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och
bidra med all din kompetens, som vi överträffar gästens förväntningar och vi
får även väldigt roligt på jobbet!

Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss
– och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster
och vår planet. Välkommen till Scandic!

Vad innebär rollen som Assistant Service Team Manager?

I din roll som Assistant Service Team Manager leder du teamen men är också en del av driften. Tillsammans med Service Team Manager har du ansvaret för områdena inom hotellet. Din roll innefattar den dagliga och långsiktiga planeringen, utvecklingen och kommunikationen inom housekeeping och fastighetsavdelningarna.
Du leder och utvecklar verksamheten och medarbetarna utifrån företagets
strategi, mål och lokala förutsättningar. Du har en passion för service och
genom ditt ledarskap inspirerar och motiverar du dina medarbetare samt skapar
förutsättningar för att ni tillsammans ska skapa enastående gästupplevelser.

Vem är du?

Du är en organiserad och tålmodig person som är trygg i sig själv.

Förändringar är något positivt för dig och du har förmågan att leda andra genom dem, är flexibel och har lätt att se lösningar och att skapa relationer. Du är en
ledare, som ser det som självklart att vara närvarande på olika tider och dagar
samt har ett helhetsperspektiv i allt du gör. Du ser till nyttan av samarbete,
att ge regelbunden feedback och är kommunikativ i din ledarstil. Du planerar
din tid och jobbar målmedvetet mot kort- och långsiktiga mål. Som chef hos oss
är du dessutom modig, prestigelös och står för Scandics värderingar!

Du har relevant utbildning samt tidigare erfarenhet inom servicebranschen där du
har varit chef för medarbetare från olika bakgrund och kulturer. I din nuvarande roll arbetar du kanske som Housekeeping Manager eller Receptionschef och är redo för att ta dig an nästa utmaning i din karriär. Din
administrativa förmåga är god, du har erfarenhet av ekonomisk planering och
uppföljning samt god vana att arbeta i olika systemstöd. Du behöver dessutom ha
goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift och ett tredje
språk är meriterande.

Information om tjänsten:

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att
behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför
vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss
av personlighetstester som del av urvalet.

Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic!


Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.

Delar du våra värderingar?

BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Scandic Hotels Sverige
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 september 2021
  • Ansök senast: 15 oktober 2021

Besöksadress

SVEAVÄGEN 167
None

Postadress

SVEAVÄGEN 167
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Verksamhetschef till hotell- och restaurangverksamhet

25 januari 2024

17 januari 2024