Assistent

Arbetsbeskrivning

Salems kommun är en modern förortskommun med rötter i 1100- talet. Som en av Stockholms läns minsta kommuner med ca 15 000 invånare har vi fördelen av närhet till storstaden samtidigt som kommunen har familjevänliga bostäder i vacker natur. Bra tågförbindelse med Stockholms city och närheten till E4 gör att vi "ligger bra till". Med tåg eller bil når man Stockholms city på c:a 30 minuter. Socialförvaltningen ansvarar för äldre, personer med funktionsnedsättning samt individ- och familjeomsorg. Assistenttjänsten är placerad inom Individ- och familjeomsorg där familjegruppen ansvarar för arbetet med familj/barn/ungdom och vuxengruppen för försörjningsstöd och missbruksfrågor för vuxna. Inom Individ- och familjeomsorg arbetar chef och två gruppledare, socialsekreterare, familjerättssekreterare, behandlingsassistent, barnsamordnare och projektledare för projektet "Familj i Salem". Arbetsuppgifter: Du kommer att arbeta med administrativa uppgifter inom Individ- och familjeomsorg som familjehems- och kontaktpersoners arvoden, egenavgifter, hyres- och el-skulder, registrering av inkomna pengar, fakturor och fakturering, uppgifter inför nybesök försörjningsstöd, uppläggning av akter, förenklad försörjningsstödshandläggning till flyktingar mm. Krav: Du ska ha gymnasiekompetens. Du ska kunna arbeta självständigt och ha god samarbetsförmåga

Sammanfattning

Liknande jobb


adminstrativ assistent

adminstrativ assistent

15 juni 2024

Projektkoordinator kompetensförsörjning, Socialförvaltningen centrum

Projektkoordinator kompetensförsörjning, Socialförvaltningen centrum

14 juni 2024