OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Salems kommun är en modern förortskommun med rötter i 1100- talet. Som en av Stockholms läns minsta kommuner med ca 15 000 invånare har vi fördelen av närhet till storstaden samtidigt som kommunen har familjevänliga bostäder i vacker natur. Bra tågförbindelse med Stockholms city och närheten till E4 gör att vi "ligger bra till". Med tåg eller bil når man Stockholms city på c:a 30 minuter. Socialförvaltningen ansvarar för äldre, personer med funktionsnedsättning samt individ- och familjeomsorg. Assistenttjänsten är placerad inom Individ- och familjeomsorg där familjegruppen ansvarar för arbetet med familj/barn/ungdom och vuxengruppen för försörjningsstöd och missbruksfrågor för vuxna. Inom Individ- och familjeomsorg arbetar chef och två gruppledare, socialsekreterare, familjerättssekreterare, behandlingsassistent, barnsamordnare och projektledare för projektet "Familj i Salem". Arbetsuppgifter: Du kommer att arbeta med administrativa uppgifter inom Individ- och familjeomsorg som familjehems- och kontaktpersoners arvoden, egenavgifter, hyres- och el-skulder, registrering av inkomna pengar, fakturor och fakturering, uppgifter inför nybesök försörjningsstöd, uppläggning av akter, förenklad försörjningsstödshandläggning till flyktingar mm. Krav: Du ska ha gymnasiekompetens. Du ska kunna arbeta självständigt och ha god samarbetsförmåga