Avdelningsadministratör till lantmäteriavdelningen

Avdelningsadministratör till lantmäteriavdelningen

Arbetsbeskrivning

Göteborg växer och förändras snabbt. Få städer har den utvecklingspotential som finns här. Planeringen av det framtida Göteborg är ett lagarbete med många inblandade och Stadsbyggnadskontoret har en central roll i denna utmaning. Gemensamt arbetar vi med förutsättningar för en stor arbetsmarknadsregion, bostäder med kvalitet, en inbjudande offentlig miljö och verkar för att staden blir hållbar ur alla perspektiv. Det vi gör ger avtryck i Göteborg för lång tid framåt. Tillsammans med andra förvaltningar skapar våra 380 medarbetare förutsättningar för en konkurrenskraftig, attraktiv och långsiktigt hållbar stad.

ARBETSUPPGIFTER
Lantmäteriavdelningen är en av stadsbyggnadskontorets sex avdelningar. Vi bidrar till vårt framtida Göteborg genom att utveckla lantmäterifrågorna i samhällsbyggnadsprocessen samtidigt som vi har en fristående roll i vår verksamhet som Sveriges största kommunala lantmäterimyndighet. Lantmäteriavdelningens ca 40 medarbetare är indelade i tre enheter. Inom två av enheterna arbetar förrättningslantmätare och inom den tredje, stödenheten, arbetar administratörer, förrättningsassistenter och detaljplanhandläggare.

Som avdelningsadministratör för lantmäteriavdelningen är du, tillsammans med två andra administratörer, en nyckelperson i avdelningens administrativa funktioner. Du arbetar huvudsakligen självständigt med administrativa uppgifter så som löneadministration, fakturering och diarieföring. Du fångar upp avdelningens behov samt jobbar efter och utvecklar effektiva administrativa rutiner. Tjänsten innebär utöver ett stöd till avdelningens förrättningslantmätare även ett nära arbete med avdelningens chefer när det gäller verksamhetsuppföljning, uttag av statistik, bokningar av tjänsteresor och utbildningsplanering samt beställningar och inköp.

En annan del av arbetet innefattar att delta i administrationen av förrättningsärenden genom t.ex. registrering av inkommande förrättningshandlingar, hantering av överklaganden samt administration i samband med bildandet av samfällighetsföreningar.

Inom avdelningen har du en aktiv och samordnande roll när det gäller gemensamma möten och avdelningsgemensamma aktiviteter. I arbetet ingår också att ge service till såväl allmänhet som professionella aktörer. Detta genom att bland annat hantera kontorets gemensamma inkomna e-post och diarieföring.

Vi strävar efter att vara en lärande organisation där alla trivs och tycker om såväl att bli hjälpt som att hjälpa andra. Vi arbetar också tillsammans över avdelningsgränser genom bland annat administratörsnätverk på förvaltningen där vi delar med oss at kunskap och hjälper varandra med svåra frågor.

Vill du bli en del av vår organisation? Sök jobbet som avdelningsadministratör hos oss!

KVALIFIKATIONER
Du som söker har relevant högskoleutbildning och gärna erfarenhet av att ha arbetat i en liknande roll. Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd/offentlig verksamhet samt diarieföring och hantering av allmänna handlingar ser vi som meriterande.

Du är bra på att strukturera och är handlingskraftig. VI söker dig som är engagerad och som har god förmåga att överblicka arbetsuppgifter, prioritera och hålla tidplaner. Du ser vad som behöver göras för att vara till bästa tänkbara stöd till avdelningen och kontoret och du kommer med lösningsförslag. Du har service till kunden i fokus, förmåga att etablera och behålla goda relationer inom och utom avdelningen samt gillar att arbeta tillsammans med andra. Din goda inlärningsförmåga gör att du snabbt tar till dig nya saker.

Vi arbetar i flera olika it-system. Din allmänna it-kompetens är mycket god och du har lätt för att lära dig ny programvara. Du har särskild goda kunskaper i Office-paketet, framförallt excel. Vi ser det också som meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat i personaladministrativa system tidigare, gärna Personec.

Vi vill att stadsbyggnadskontoret ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser.

Sammanfattning

Liknande jobb


16 maj 2024