Avesta kommun söker kvalificerad utredare till kommunkansliet

Arbetsbeskrivning

Avesta 2020 – Något fantastiskt kommer att hända.
Avesta kommun är mitt inne i ett utvecklingsarbete där alla medarbetare är med och bidrar med kompetens och engagemang.
År 2020 är vi 25 000 invånare, har ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd, och vi vet att vi gjorde det tillsammans!

Avesta kommun bedriver ett mycket omfattande utvecklingsarbete via de långsiktiga projekten Avesta 2020 och Förenkla Helt Enkelt. Vi ska förändra näringslivsstrukturen, bli ett nav för utveckling i vår närregion och ytterligare effektivisera verksamheten med e-tjänster och servicecenter.

Vi behöver därför dig, en kvalificerad utredare, för att förstärka vårt lag. Vi är inne i en generationsväxling som kan ge dig möjlighet att utvecklas vidare inom kommunen.


ARBETSUPPGIFTER
Fokus i uppdraget är att samordna och driva kommunövergripande strategiska utvecklingsprocesser som har betydelse för Avesta kommuns utveckling och profilering.

Tjänsten innehåller därför följande uppdrag:
• Initiera, planera, leda och genomföra uppdrag och utredningar och utvecklingsprojekt av komplex och strategisk karaktär

• Utreda organisationsförändringar

• Leda processkartläggningar

• Ge stöd till verksamheterna i utredningsmetodik, processkartläggning och projektarbete

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med högskoleutbildning med samhällsvetenskaplig, juridisk eller ekonomisk inriktning eller annan för tjänsten lämplig inriktning, erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt erfarenhet av arbete i en politisk styrd organisation. Du får gärna ha kunskap i de för kommunal verksamhet centrala lagstiftningarna, t ex kommunallag och förvaltningslag.
Du ska kunna arbeta självständigt och vi värdesätter egenskaper som initiativförmåga, kreativitet och samarbetsförmåga. Du måste också ha en god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift.
Erfarenhet av att ta fram strategier och förmåga att se till att de får genomslag är meriterande, liksom erfarenheter från regionalt utvecklingsarbete.
Du ska också ha förmåga att analysera och sammanfatta insamlad information samt ha god förmåga att producera egna texter och dokument med hög kvalité. Som person är du självgående, analytisk och har en förmåga att se helheten. Tjänstens placering
Tjänsten är knuten till kommunkansliets administrativa enhet och du rapporterar till administrativa chefen.
Avesta kommun har en sammanhållen förvaltningsorganisation där förvaltningschefer, ekonomer, utredare och nämndadministratörer ingår i kommunkansliet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Personalchef Jan Ericsson
0226-645338
HR-konsult/Rekryterare Jessica Eriksson
0226-64 50 83
Administrativ chef Göran Johansson
0226-645004
Driftansvarig Annika Sundström
0226-64 54 56
IT-chef Göran Ecström
0226-645034
Rekryteringskosult Nordstedt & Partners Kjell Nordstedt

Rekryteringskosult, Nordstedt & Partners Anna Hansson

Administrativ chef Göran Johansson
0226-64 5004
Rekryterare Mercuri Urval Jonas Karlberg

Rekryterare Jenny Lyxell
0226-6456 89

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avesta kommunkansli Avesta
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 4 april 2014

Besöksadress

77481 Avesta
None

Postadress

None
Avesta, 77481

Liknande jobb


Handläggare till stabsenheten/ledningsstöd

Handläggare till stabsenheten/ledningsstöd

15 maj 2024

15 maj 2024