Avgiftshandläggare

Arbetsbeskrivning

Ekonomi- och kvalitetsutveckling (EKU) är en del av socialkontorets centrala stab och leds av förvaltningens chefcontroller som ingår i förvaltningens ledningsgrupp. EKU utgör stöd för socialkontorets alla verksamheter. Den samlade staben är också förvaltningschefens instrument för att styra, leda och utveckla verksamheten.

ARBETSUPPGIFTER
Administration ekonomi och avgifter består av sju medarbetare varav en gruppledare. Huvudarbetsuppgiften består av avgiftshantering inom hemtjänst och äldreboende inom äldreomsorgen samt debitering av olika kostnader inom stöd och service. Arbetet medför många kontakter med kommunmedborgare avseende frågor om avgifter och fakturor. Enheten ansvarar för hantering av överklagande, kravhantering och inkasso. Vid behov deltar medarbetare i olika utredningar, analyser och projekt inom avgiftsområdet. De IT-stöd som används av ekonomisystemet Raindance, verksamhetssystemet Procapita och Intraphone.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är noggrann, flexibel och har förmåga att prioritera.

Det är önskvärt att du har utbildning inom ekonomi, administration eller utbildning inom de specifika system som används och att du har erfarenhet av fakturering och kundfodringar. Du har förmåga att uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift och har god datorvana.

I Skellefteå kommun eftersträvar vi mångfald. Vi ser det som en tillgång om du är flerspråkig, kan teckenspråk eller har andra kulturella kompetenser som berikar vår verksamhet.

ÖVRIGT
På socialkontoret är människan i centrum. Vi får dagligen dela glädje och sorg med äldre, personer med funktionsnedsättning, personer med missbruksproblem, barn, ungdomar och deras familjer. Cirka 3 700 anställda inom äldreomsorgen, stöd och service samt individ- och familjeomsorgen ger omvårdnad och trygghet till dem som behöver stöd, råd och hjälp. Med empati, kunskap och engagemang bidrar vi till att skapa ett Skellefteå där alla får plats. Vi är samhällsbyggare och våra ledord är professionalitet, engagemang och framsynthet.

Läs mer om Skellefteå här: http://portal.skelleftea.se/

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sari Rytioja, enhetschef
0910-73 50 00
Kerstin Eriksson, Vårdförbundet
0910-73 50 00
Eva Hård, verksamhetschef
0910-73 50 00, 070-252 80 09
Peter Näsström, verksamhetschef, hemtjänst
0910-73 50 00
Lars-Gunnar Forsberg, Vision
0910-73 50 00
Margareta Carlsson, Kommunal
0910-73 50 00
Madeleine Andersson, boendechef
0910-73 50 00
Lena Nyström, Kommunal
0910 - 73 50 00
Annica Viklund, chef personlig assistans
0910-73 50 00
Jessica Lundh, chef personlig assistans
0910-73 50 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skellefteå kommun, Socialkontoret
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Vi tillämpar individuell lönesättning.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast efter överenskommelse.
  • Publicerat: 27 mars 2017

Besöksadress

Trädgårdsgatan 6
None

Postadress

None
Skellefteå, 93185

Liknande jobb


Handläggare vårdgaranti

Handläggare vårdgaranti

17 maj 2024

Beredskapshandläggare

Beredskapshandläggare

17 maj 2024

Civila utredare till utredningsjoursektionen, Stockholm

Civila utredare till utredningsjoursektionen, Stockholm

17 maj 2024

Administrativ handläggare

17 maj 2024