Avincis söker supporttekniker!

Avincis söker supporttekniker!

Arbetsbeskrivning

Avincis är Europas ledande och största operatör inom luftburen ambulanssjukvård och räddningstjänst. Företaget tillhandahåller avgörande flygtjänster till den civila sektorn för att rädda liv och skydda samhällen och miljön. Vi tillhandahåller flygburna nödmedicinska tjänster (EMS), flygburna sök- och räddningsoperationer (SAR) och flygburna brandsläckningsuppdrag (AFF).
Företaget verkar på en global nivå, med hemterritorier i Spanien, Italien, Norge, Sverige, Portugal och Finland, samt med operationer i Chile och Moçambique.
Avincis har ett team på över 2 400 proffs som flyger och hanterar en flotta på fler än 220 luftfartyg med en passion för service till samhälle och som alltid finns där när du behöver oss.

Vem är du?
Du har erfarenhet av att arbeta i en service delivery-miljö. Du har god teknisk kunskap och är duktig på att lösa komplexa tekniska problem som uppstår. Du har en flexibel och anpassningsbar inställning och ett lösningsorienterat förhållningssätt. Du är van att jobba mot deadlines och kan prioritera din tid på ett effektivt sätt.
Du strävar efter nöjda kollegor genom att ge utmärkt kundservice. Rollen innebär stora kontaktytor och det är därför viktigt att du är en god kommunikatör som tycker om och är har förmåga att bemöta olika typer av människor.
En stor del av ditt arbete kommer att utföras på engelska både i tal och skrift, det är därför viktigt att du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska. Det är meriterande om du har kunskaper i andra nordiska språk som finska eller norska samt om du har erfarenhet från first/second line-support eller liknande.
Du trivs med att arbeta självständigt men är också en lagspelare som gärna delar med dig av dina kunskaper.
Det är ett krav att du har körkort då resor förekommer i arbetet.
Då våra baser ligger på skyddsområde så måste du kunna passera en registerkontroll. Det innebär bla en kontroll av ditt belastningsregister.


I dina arbetsuppgifter ingår:
• Generell felsökning och avhjälpning hos användare i Sverige och Norden men även övriga Europa
• Administration av Microsoft 365 & Azure
• Ärendehantering i supportsystem (Jira Service Management)
• Felsökning och uppsättning av mindre nätverk och skrivare
• Dokumentation av IT-miljön enligt företagets standard
• Att konfigurera stationära och bärbara datorer i enlighet med standardprocesser
• Insamling och leverans av nya och begagnade enheter

Meriterande:
Tidigare erfarenhet av administration av Microsoft 365 och Azure
Arbetat i flerspråkig miljö
Arbetat i matrisorganisation
Erfarenhet av support i en ITIL-baserad miljö
Erfarenhet av Jira Service Management eller andra ITSM-verktyg



Mer om tjänsten:
Heltid, start så snart som möjligt efter överenskommelse. Arbetstiderna är lagda måndag till fredag, kontorstid 08.00-17.00. Vi tillämpar provanställning.


Arbetsplats: Umeå, distansarbete är möjligt
Ansökan skickas till marcus.johansson@avincis.eu senast 11 juni 2023. Intervjuer kommer att hållas löpande så tveka inte att skicka in din ansökan så snart du kan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avincis Umeå
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 maj 2023
  • Ansök senast: 11 juni 2023

Postadress

Flygplatsvägen 20
Umeå, 90422

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024