Avtalscontroller till enheten för uppföljning

Avtalscontroller till enheten för uppföljning

Arbetsbeskrivning

Vill du bli en del av vår växande verksamhet där man får chansen att påverka och utveckla? Vi utökar vårt team med ytterligare en avtalscontroller som lägger stor vikt vid kvalitet i sitt arbete!

Om tjänsten
Enheten för Uppföljning ansvarar för att följa upp och säkra att alla utförare ger våra medborgare den kvalitet i tjänsten som är avtalad. Vi söker dig som vill fortsätta utvecklas med oss och som vill jobba operativt och strategiskt med vår avtalsuppföljning inom social välfärdsområdet. Som avtalscontroller har du i uppdrag att planera, utreda, följa upp och fatta beslut utifrån lagen om valfrihetssystem (LOV) och lagen om offentlig upphandling (LOU). Du ansvarar för uppföljning och utvärdering av våra avtal med privata och interna aktörer som levererar tjänster utifrån upphandlade avtal och överenskommelser, inom främst LSS och SoL. Stor del av jobbet innebär att kontrollera att aktörer lever upp till satta kvalitetsmål, men även intern kontroll gentemot våra egna kommunala verksamheter. Tjänsten innebär många kontaktytor där du förväntas vara vår expert på uppföljningsfrågor inom olika tjänsteområden.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• uppföljning av avtal och kvalitetskrav av kommunala och privata aktörer
• upprätta och utveckla avtal enligt LOV och LOU
• driva processen för utförare att bli godkända och valbara
• upprätta överenskommelser med kommunal utförare
• kontinuerligt stöd till och dialog med utförare
• bearbetning och analys av statistik
• granskning, utredning och kartläggning av underlag

Kompetenskrav

• högskole-/universitetsexamen (minst 180hp) som arbetsgivaren bedömer som relevant, t.ex. juridik, samhällsvetare eller socionom
• kunskap om metoder och verktyg för uppföljning och utvärdering
• kännedom inom gällande lagstiftning
• erfarenhet av arbete med uppföljning, myndighetsutövning och utvärdering

Arbetet ställer krav på mycket god kommunikativ förmåga där du på ett tydligt och strukturerat sätt kan uttrycka dig väl i tal och skrift, samt kan föra en dialog med utförarna. Du har en analytisk förmåga, kan dra slutsatser och fatta välgrundade beslut. Du tar ansvar för din uppgift och kan självständigt handlägga och leda utredningar inom olika verksamhetsområden. Det krävs även att du är noggrann i olika processer och kan se helheten i arbetet, samt tar hänsyn till det större perspektivet. Vi vill att du har god förståelse för kraven i verksamheterna och deras behov, samt att du är engagerad och aktivt deltar i utvecklingsarbetet på enheten.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt meriterande

• sakkunskap om de specifika verksamheterna och lagstiftningarna inom vård och omsorg och/eller personer med funktionsvariation (SoL och Lss)
• erfarenhet av arbete med utvecklingsfrågor
• erfarenhet av arbete med hälso- och sjukvårdsfrågor

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: 1 juni 2020 eller enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Om arbetsplatsen
Myndighetsavdelningen är en del av Kommunstyrelseförvaltningen vars uppdrag är att följa upp och utveckla kommunen samt erbjuda ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter. Myndighetsavdelningen är cirka 130 medarbetare som jobbar med myndighetsutövning, debitering, tillsyn och uppföljning. Avdelningen är under utveckling där vi jobbar för att rättssäkra processer som rör myndighetsutövning och uppföljning.

Örebro kommun ökade medborgarnas valfrihet genom att 2014 införa ett valfrihetssystem för omvårdnadstjänster och mattjänst inom hemvården samt för utförare av daglig verksamhet för personer med funktionsnedsättning. Den ökade valfriheten regleras av lagen om valfrihetssystem (LOV). Kommunen har också upphandlat verksamheter enligt lagen om offentlig upphandling (LOU). Den innebär att medborgarna får möjlighet att själva välja. Kommunen ska garantera kvaliteten i tjänsterna som utförs, såväl inom den kommunala verksamheten som hos de externa aktörerna. Kommunen svarar för godkännande och uppföljning av dessa verksamheter.

Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 26 mars.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Örbring, Enhetschef
   019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
   019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
   019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
   019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
   019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
   070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
   019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
   019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
   076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
   019-21 49 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro Kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 mars 2020
  • Ansök senast: 26 mars 2020

Besöksadress

12345 12345 Örebro
None

Postadress

Box 30000
Örebro, 70135

Liknande jobb


Beredskapssamordnare

Beredskapssamordnare

20 maj 2024

Handläggare vårdgaranti

Handläggare vårdgaranti

17 maj 2024