Avtalshandläggare till Vattenfall

Avtalshandläggare till Vattenfall

Arbetsbeskrivning

OM TJÄNSTEN

Vattenfall, avdelning miljö och tillstånd söker en avtalshandläggare. Avdelningen består totalt av ca. 17 medarbetare stationerade på 4 kontor. Avdelningen hanterar avtal och tillstånds ärenden inom nyanslutningsärenden.

Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan uppdraget kan påbörjas, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Hantera markupplåtelseavtal med markägare

Hantera tillstånd från kommun och länsstyrelse så som strandskydds-dispenser, bygglov, rivningstillstånd, tillstånd för intrång i natur-/kulturreservat, vattenverksamhet, 12:6 samråd, tillstånd för ingrepp i naturreservat/natura 2000 område, tillstånd enl kap 2 i fornminneslagen, tillstånd för ingrepp i vattenskyddsområde, tillstånd/dispens för ingrepp i biotopskydd

Ytterligare ingår att hantera tillstånd från trafikverket, Maritima Museet, Sjöfartsverket, fiskevårdsområden, samebyar och Skogsvårdsstyrelsen samt polistillstånd enligt ordningslagen och informationsbrev.

OM DIG

Krav på utbildning:

• Minst högskola/universitet med inriktning: Kvalificerad yrkesutbildning eller högskola med inriktning mot miljö eller fastighetsrätt. Alternativt gymnasieutbildning och en lägre erfarenhet inom avtal och tillståndshantering inom infrastrukturprojekt.

Krav på erfarenhet/meriterande

• Arbete med infrastrukturprojekt och erfarenhet inom fastighetsrättsliga frågor, plan- och bygglagen, miljöbalken
• Goda kunskaper i ArcGIS för kartframställning

Personliga egenskaper:

Miljö och tillstånd är en konsultverksamhet.

Det är meriterande att vara noggrann, ordningsam och serviceinriktad.

OM ANSTÄLLNINGEN

• Placeringsort: Stockholm, Solna
• Tjänstgöringsgrad: Heltid, 40 timmar/vecka
• Tillträde: omgående
• Anställningsform: Visstid, behovsanställd/som konsult blir du anställd av Lernia och uthyrd till kund

OM ANSÖKNINGSPROCESSEN

Du gör din ansökan genom att klicka på ansök längst ned i denna annons. Vi vill att du med din ansökan bifogar CV samt personligt brev där du redogör för din relevanta erfarenhet för rollen. Ansökningar som kommer in via brev eller e-post tar vi tyvärr inte med i rekryteringsprocessen.

Vi arbetar kontinuerligt med urval och intervjuer. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut, så välkommen med din ansökan redan idag!

OM LERNIA

Lernia är ett av Sveriges största bemanningsföretag och 2018 förmedlade vi 11 400 bemanningskonsulter. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Vi har kollektivavtal och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, tjänstepension, fem veckors semester, försäkringar enligt kollektivavtal och målsamtal. Välkommen till Lernia – vi är problemlösaren på arbetsmarknaden! Läs mer på lernia.se.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin

Hanna Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 februari 2020
  • Ansök senast: 31 mars 2020

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, NYKÖPING
None

Postadress

Sergels Torg 12, Plan 11
Stockholm, 11191

Liknande jobb


13 maj 2024

Ansvarstagande administratör/kontorist sökes!

13 maj 2024