Back Office-medarbetare till fondbolag

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med om det mest spännande vi någonsin gjort? Back Office-medarbetare till expansivt fondbolag Aktie-Ansvar grundades 1965 och är ett av Sveriges äldsta fondbolag som sedan 2009 ägs av företagets ledning samt Garantum. Bolaget förvaltar fn cirka 6 miljarder i sju fonder, varav hedgefonden Graal är den största. Med ett stort kontaktnät av oberoende förmedlare och rådgivare, fondplatt-formar, fondförsäkringsbolag samt kapitalförvaltare når man flera av sina sparare. Bolaget står nu inför en stor expansion och kommer markant att öka sitt fondutbud med ett helt nytt koncept. Arbetsbeskrivning: Aktie-Ansvar expanderar sin verksamhet och söker därför förstärkning till sin Back Office funktion. Under hösten kommer bolaget att starta ett flertal nya fonder. Nu letar vi efter dig som tidigare arbetat med fonder, på en back office funktion eller med liknande arbetsuppgifter. Du kommer att arbeta med fonder som handlar med olika tillgångsslag på flera internationella marknader. Du förväntas ha både tillräcklig bredd för att sköta administrationen av en fond och tillräckligt djup för att veta hur man t ex: räknar ut ett NAV och hur man instruerar finansiella affärer. Företaget har både stora företag och privatpersoner som kunder och du förväntas ge professionell och personlig service till dem. Du kommer att ingå i ett team med 5 andra medarbetare inom Back Office som tillsammans ansvarar för all administration kring fonderna, såväl i portföljsystemet som i fondandelssystemet. Arbetets omfattning: Arbetstiderna är 8:30-17:00, heltid. Utvecklingsmöjligheter: Du kommer att få vara delaktig i ett företag i stark utveckling. Om du stimuleras av att vara med och utveckla en funktion till en ny nivå och etablera fungerande rutiner, är detta rätt jobb för dig. Genom din tidigare erfarenhet kommer din kunskap inom området vara till stor nytta för dina kollegor. Om du tycker om att jobba med kundkontakt är detta ett ypperligt tillfälle att utveckla dina service-egenskaper. En del av fonderna handlar även med flera olika utländska instrument, vilket kommer att ge dig en inblick inom detta område. Du kommer likaså ha mycket kontakt med förvaltare och extern back office personal, vilket kommer utveckla dig och dina kunskaper inom området ytterligare. Kompetenskrav: Vi söker dig som har några års erfarenhet av att ha jobbat på en back office funktion inom bank, kapitalförvaltning, fondbolag eller liknande och har en förståelse för olika marknader och tillgångsslag, såsom aktier, räntor, valutor och råvaror. Du har erfarenhet av värdepappershantering och en förståelse för bokföring och redovisning. Eftergymnasial utbildning är inte något krav, men det är till din fördel. Viktigt är att du arbetat med hela processen vad gäller administration, både inom fond- och aktiehandel. Vi ser även gärna att du arbetat i en serviceroll med mycket kundkontakt. Personliga egenskaper: För att trivas på den här tjänsten bör du vara social, öppen för förändring och ambitiös. En stor del av arbetet kräver administrativ kompetens så det krävs att du trivs med den typen av arbetsuppgifter och att du är noggrann. Du trivs med att jobba på Back Office och ser dig själv i den rollen många år framöver. Sist men inte minst är du en person som drivs av att lösa olika problem och hitta information för att hjälpa kunder med deras frågor. Övrigt: Aktie-Ansvar sitter i fina, ljusa lokaler på Engelbrektsgatan i centrala Stockholm.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Brainpeople
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 20 augusti 2010
  • Ansök senast: 19 september 2010

Besöksadress

Industrigatan 4A
None

Postadress

None
STOCKHOLM, 11246

Liknande jobb


31 maj 2024