OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
POLISMYNDIGHETEN SÖKER BEDRÄGERIUTREDARE
Kvalifikationer
Vi söker för utredning av bl a socialförsäkringsbedrägerier en handläggare/utredare som har god kunskap om och insikt i försäkringsrättsliga system, helst med kompetens från det svenska socialförsäkringssystemet.
Du som söker kan ha varierande gymnasie- och/eller högskoleutbildning, t ex inom ekonomi, administration, samhälls- eller beteendevetenskap, eller erfarenheter/kvalifikationer som kan bedömas likvärdiga. Med likvärdig kompetens räknas erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av både administration och av utredningsarbete. Du bör vara van att ha kontakter med alla de andra myndigheter och övriga interna och externa samarbetspartners, som utredningsarbetet kräver. Du har troligen också god erfarenhet av kundkontakter.
Personliga egenskaper
Arbetet lägger stor vikt på dina personliga egenskaper.
Du skall ha hög integritet och ett rättssäkert tänkande och handlande. Som utredare är det viktigt att du är noggrann, strukturerad och effektiv. Du har förmåga att driva, utreda och bedöma dina ärenden självständigt.
Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Du är en person som tycker om människor och har lätt för att samarbeta med andra. Du verkar för en god kommunikation samt ett förtroendefullt klimat i mötet med andra. Att arbeta under tystnadsplikt är en självklarhet för dig.
Du har goda datakunskaper.
Som utredare ansvarar du för att dina ärenden handläggs på ett rättssäkert och sakligt sätt, och att de drivs ända fram till ett beslut. I samråd med din polisiäre förundersökningsledare och/eller närmaste chef gör du också nöd-vändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.
Välkommen med din ansökan