Bemanningsadministratör - vikariat, Forshaga kommun

Bemanningsadministratör - vikariat, Forshaga kommun

Arbetsbeskrivning

Varmt välkommen till Forshaga kommun!


Vi är cirka 1000 medarbetare vars gemensamma uppdrag är att skapa en bra plats att bo, leva och verka. I vår vision ”Forshaga kommun 2040 – varmt välkommen” står principerna bakom mänskliga rättigheter i centrum. Här ska alla känna sig välkomna, trygga och inkluderade. Tillsammans gör vi skillnad för våra invånare - varje dag!


Forshaga kommun ligger i södra Värmland, två mil norr om Karlstad med goda kommunikationer. Här bor 11 500 invånare med nära till både service och natur. Här finns ett rikt föreningsliv inom idrott, kultur och fritid. Företagen i Forshaga kommun mår bra. De flesta är små – men de är många!


Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare där du som medarbetare trivs och känner stolthet, engagemang och delaktighet. Vi vill erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och anställningsvillkor så att du vill stanna kvar och utvecklas tillsammans med oss. Som anställd hos oss har du tillgång till en rad olika förmåner för bland annat hälsa, friskvård och ledigheter.




Beskrivning
Vi befinner oss på en spännande förändringsresa och rustar oss för att möta framtiden.

Tillsammans ska vi driva och utveckla arbetet för en samordnad bemanning. Bemanningscentralens primära uppdrag är att rekrytera och planera in vikarier vid korttidsfrånvaro. Vi arbetar med rekrytering, introduktion, utbildning samt frågor inom arbetsrätt och arbetsmiljö. Målet är att alla förvaltningar på sikt ska få stöd av bemanningscentralen som ett led i vårt arbete för att vara en attraktiv arbetsgivare.

Arbetsuppgifter
Som bemanningsadministratör hos oss blir du kollega i ett engagerat team som arbetar för att stödja våra verksamheter så att vi tillsammans kan utföra vårt uppdrag enhetligt och professionellt. I uppdraget ingår rekrytering, systemadministration, korttidsbemanning, viss schemaplanering, chefsstöd, introduktion samt användarstöd i personal - och löneadministrativa frågor. Du bokar vikarier utifrån upprättade rutiner och administrerar vårt vikariehanteringssystem Time Care Pool.

Du arbetar självständigt mot gemensamma mål och ser dina arbetsuppgifter som en viktig del i ett större sammanhang. Du delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter och tar gärna del av andras. I uppdraget har du ett nära samarbete med övriga teamet, enhetschefer, gruppledare och lönekonsulter. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en akademisk examen eller pågående utbildning inom HR-området, alternativt annan utbildning eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av Time Care eller Vismas PersonecP liksom erfarenhet inom rekrytering och bemanningsplanering. För att trivas i uppdraget behöver du vara nyfiken och nytänkande när det kommer till att testa nytt och kan lätt ställa om när förutsättningarna ändras. Omvärlden ställer allt högre krav på ständig verksamhetsutveckling med fokus på digitaliseringsprocessen vilket vi tror att du gillar. Du navigerar med lätthet i olika system och har en god förmåga att se helheten. God service är en självklarhet för dig, likaså koordinera, planera och hantera större volymer av bokningar.

Vi söker dig som stortrivs i en samordnande roll. För att lyckas i uppdraget behöver du vara noggrann och uthållig. Självklart har du ett gott bemötande, en positiv grundsyn och gärna nära till skratt. Arbetet har ibland ett högt tempo så det är viktigt att du kan planera och hålla fokus på ditt arbete även om du blir avbruten. Din kommunikativa förmåga är mycket god och du utrycker dig väl i tal och skrift på svenska. 

Vad vi kan erbjuda dig

Vi kan erbjuda dig ett aktivt och varierande jobb som ger dig erfarenheter för livet.

För dig som inte bor i kommunen finns goda pendlings­möjligheter med till exempel cykelväg längs Klarälvsbanan och buss från Karlstad var 20:e minut. Vi erbjuder goda möjligheter till flexibelt arbetssätt, arbetstider är mellan 06:30 till 15:00 med möjlighet till flextid, och 3 - 2 modellen (3 arbetsdagar på kontoret, 2 arbetsdagar hemifrån). 

Vi utgår från individens bästa och arbetar för ett hållbart samhälle. Vi förbättras och utvecklas genom att lära av goda exempel. Vi har ett tillåtande klimat med respekt för varandra.

Tillsammans gör vi skillnad - varje dag. Hoppas du vill vara med på vår resa!

 

Välkommen med din ansökan! Vi vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg på vår hemsida. Information om hur vi hanterar dina personuppgifter finner du https://www.forshaga.se/GDPR Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Forshaga kommun, Kommunledningsstaben
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 februari 2022
  • Ansök senast: 13 mars 2022

Liknande jobb


HR- konsult till HR- enheten

HR- konsult till HR- enheten

29 augusti 2023

HR-ADMINISTRATÖR

28 augusti 2023