Bid Manager & Innesäljare

Arbetsbeskrivning

S-GROUP Solutions är ett respekterat och lönsamt produktföretag inom IT, specialiserat på verksamhetsnära GIS-lösningar för kommuner och VA-organisationer. Våra egenutvecklade produkter är verksamhetskritiska för mer än hälften av Sveriges kommuner. Produkterna bygger på världens mest använda GIS-plattform, ArcGIS från Esri Inc. Vårt systerföretag, Esri Sverige, är distributör på den svenska marknaden. Med delar av hela vår produktportfölj finns vi i fler än 220 svenska kommuner.

Vi växer och söker nu en kombinerad tjänst som Bid Manager och innesäljare.

Vem letar vi efter?

Har du ett stort engagemang och några års erfarenhet av LOU och B2B försäljning inom IT?  Älskar du kundkontakter och att hitta affärsmöjligheter och lösningar på kundernas problem? Är du en lagspelare som trivs med högt tempo och att ha många bollar i luften? Vill du vara en nyckelperson i att driva anbudsarbete, öka försäljningen och skapandet av kundnöjdhet? Då passar du utmärkt som Bid Manager/innesäljare hos oss! Vi behöver förstärka innessäljteamet med ytterligare medarbetare. Våra innesäljare är ett viktigt nav i arbetet med att få nöjda kunder och länken mellan vår produktutveckling, marknadsavdelning och tekniskt säljstöd.

Då arbetet innebär många kundkontakter behöver vi någon som är strukturerad och har ett högt driv. Har du erfarenhet av kommunalteknisk verksamhet eller är bekant med ArcGIS och/eller GEOSECMA så är det meriterande men inte nödvändigt. Vi tror nämligen att alla kan lära sig om viljan finns och givetvis kommer vi att stötta dig så att du kan växa och utvecklas.

Vi tror att du är en ambitiös och målmedveten person. För att trivas i rollen måste du vara utåtriktad, ha ett sinne för affärer och tycka att dialog med människor är utvecklande.

Givetvis har du lätt för att skapa och behålla goda relationer med både kunder och kollegor. Du arbetar strukturerat, resultatorienterat och tar eget ansvar för att driva arbetet och leverera i tid. Du känner dig lika bekväm att kommunicera på svenska som engelska i såväl tal som skrift. 

Vad ska du göra?

Vi ser att tjänsten kommer att fördelas 50/50 mellan rollen som Bid Manager och att stötta upp vårt innesäljteam. Som Bid Manager projektleder du upphandlingsteamet i arbetet med att ta fram det mest fördelaktiga anbudssvaret för företaget i relevanta upphandlingar. Du behöver hålla dig ajour med nödvändig kompetens om LOU, vår produktportfölj, företagets säljstrategier och kundernas verksamhet.

Som innesäljare jobbar du med att driva försäljning av produkter och tjänster i syftet att stödja våra kunder i deras användning av våra programvaror. Med produkter avses moderna och effektiva IT-stöd för offentliga verksamheter och med tjänster avses till exempel utbildningar, projektstöd eller installation av nya releaser . Kundkontakten sker främst via telefon och mail. Arbetet sker i nära samarbete med vår marknadsavdelning och tekniskt köpstöd.

Kvalifikationer

- Erfarenhet från B2B försäljning inom IT-industrin 
- Kännedom om LOU  och erfarenhet från offentliga upphandlingar
- Förmåga att leverera ändamålsenliga, professionellt producerade anbudssvar, inom uppsatta tidsramar 


- Du har lätt för att kommunicera både i tal och skrift, på såväl svenska som engelska. 

Vi erbjuder

Vi värnar om en kultur av engagemang där vi kan erbjuda såväl våra medarbetare som kunder goda möjligheter att växa och utvecklas. Vi söker, och premierar, medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men har även mod att testa nya vägar.

Våra specialister - hjärtat i vår verksamhet

Att arbeta som specialist hos oss innebär är att du är, eller strävar mot att bli, bland de bästa i Sverige inom ditt specifika område. Till din hjälp i den strävan är du omgiven av människor som alla är fokuserade på en sak: att skapa värde för våra kunder och samhället i stort. Vi lyckas med vårt uppdrag därför att det inte bara handlar om att utveckla den egna kompetensen, det handlar också om att dela med sig av de idéer och den kunskap man har, för att kunna bli kreativa tillsammans. Vi vet att du kommer att trivas hos oss ♡

Ansökan

Tjänsten är en heltids tillsvidareanställning med placering i Malmö eller Karlskrona. Vi tillämpar provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Urval sker löpande, så skicka in din ansökan snarast. Sista ansökningsdag 2020-11-15.

Kontaktpersoner

Vill du veta mer om tjänsten kan du kontakta Josefine Järdemar på 076-760 98 11 eller Sofie Troije, HR-konsult på  (mailto:sofie.troije@esri.se) 

Vill du lära känna oss lite bättre redan nu?

Besök oss gärna på vår hemsida, följ med bakom kulisserna på Twitter. Är du filmfantast kolla in på YouTube. Givetvis finns vi även på LinkedIn.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: S-GROUP Solutions
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 oktober 2020
  • Ansök senast: 15 november 2020

Liknande jobb


Tender Technical Lead

Tender Technical Lead

28 mars 2024

Tendering Engineer Power Systems

Tendering Engineer Power Systems

22 mars 2024

Program Manager

Program Manager

26 mars 2024

Bid Manager till Nexer Group

Bid Manager till Nexer Group

13 februari 2024