Biståndshandläggare inom LSS/socialpsykiatri

Biståndshandläggare inom LSS/socialpsykiatri

Arbetsbeskrivning

Vi söker en biståndshandläggare inom LSS/Socialpsykiatri till vårt trevliga gäng på myndighetsavdelningen!

Välkommen till ett utmanande och givande jobb tillsammans med kompetenta, engagerade och kreativa kollegor. Myndighetsavdelningen består av sex medarbetare inom biståndshandläggningen.
Socialförvaltningen ansvarar för kommunens sociala omsorg innefattande
•äldreomsorg
•kommunens hälso- och sjukvård
•individ- och familjeomsorg
•omsorg om funktionsnedsatta
•administrativ enhet


Vi erbjuder dig:
• Ett betydelsefullt, spännande och utvecklande arbete
• En stabil, ambitiös och kompetent arbetsgrupp
• Ett gott arbetsklimat med trevliga kollegor och högt i tak
• En rimlig och hanterbar arbetsbelastning
• Stöd i det dagliga arbetet utifrån behov
• Flextid med viss möjlighet att arbeta hemifrån
• Handledning
• Friskvårdsbidrag
• Fräscha och ändamålsenliga lokaler

Vill du bli en av oss? Vi intervjuar löpande så tveka inte att ansöka redan i dag!

ARBETSUPPGIFTER
Som handläggare riktad mot LSS/socialpsykiatri skall du utreda, bedöma och besluta om insatser enligt LSS och SoL samt följa upp och ompröva beviljade insatser. I ditt arbete kommer du att ha ett nära samarbete med övriga verksamheter inom socialförvaltningen. Du blir en av två handläggare som arbetar med LSS/socialpsykiatri. För att trivas i ditt arbete hos oss ska du se socialförvaltningen som en helhet och stimuleras av att utveckla och förbättra verksamheten. Det verksamhetssystem som används är Lifecare och vi handlägger enligt IBIC.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har Socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Tidigare erfarenhet som handläggare är meriterande. Rollen som handläggare riktad mot LSS/socialpsykiatri ställer krav på att du är serviceinriktad, har god förmåga att samarbeta, är ansvarsfull och kan arbeta självständigt. Du har också mycket goda kunskaper i att uttrycka dig i tal och skrift.
För arbetet krävs god datorvana och innehavande av körkort.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Borgholms kommun omfattar norra delen av Öland - solen och vindarnas ö. Centralorter är Borgholm, Köpingsvik och Löttorp.
Vi erbjuder en mångfald av yrkesområden och en mängd viktiga jobb. Hos oss arbetar ca 1000 medarbetare fördelat på fyra förvaltningar och två kommunala bolag. Vi arbetar aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare med bra anställningsvillkor och en god arbetsmiljö. I vårt arbete utgår vi från våra värdeord: Välkomnande-Utvecklande-Tillsammans.
Som medarbetare hos oss erbjuder vi dig bl.a. ett roligt och utvecklande arbete, trevliga och kompetenta kollegor, en mycket aktiv personalförening.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.
OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

Liknande jobb


Barnsekreterare

Barnsekreterare

24 april 2024

24 april 2024