Business Development Manager, Kamstrup AB

Business Development Manager, Kamstrup AB

Arbetsbeskrivning

Vi söker en Business Development Manager inom försäljning till Kamstrup i Sverige. Läs mer nedan.

Trivs du i en entreprenöriell, kundorienterad roll där du jobbar med affärsutveckling? Har du erfarenhet av att utveckla, bygga och implementera nya digitala tjänster inom teknisk försäljning? Vi söker nu efter en Business Development Manager till Kamstrup AB vars kontor ligger i Täby, strax norr om Stockholm. I denna roll som Business Development Manager har du chansen att spela en avgörande roll i Kamstrups fortsatta utveckling och försäljning av nya digitala och operationella tjänster till energibolag. Välkommen med din ansökan!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

I rollen som Business Development Manager får du ett utmanande och mångsidigt jobb i en internationell och innovativ organisation som varje dag strävar efter att säkerställa drift och optimering av världens vatten-, värme- och energiresurser, där du blir en del av Kamstrups säljteam som består av 15 kompetenta kollegor. 

Hos Kamstrup finns flexibel arbetstid och flera andra förmåner, inklusive friskvårdsbidrag, bonus och träningstimme.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

I rollen som Business Development Manager kommer du ha övergripande ansvar för att utveckla mervärdestjänster tillsammans med utvalda nyckelkonton i Sverige, samt stödja säljteamet att utveckla mervärdesförsäljning till befintliga kunder på marknaden. Du kommer att ha ett nära samarbete med projekt- och produktledning i Sverige, samt högsta ledningen på HQ för att bygga och implementera dessa nya tjänster.

Dina ansvarsområden:

• skapa förståelse för kunders processer, utmaningar etc och samarbeta nära med Business Development inom HQ för att utveckla nya digitala tjänster för att vinna stora kunder.
• arrangera kundengagemang med Kamstrups interna och externa intressenter, inklusive exempelvis möjliga partners/underleverantörer.
• samla in insikter om nödvändig produktutveckling och kommersiella justeringar som krävs för att vinna affärer.
• skapa och implementera nyckelkontostrategier för tilldelade nyckelkonton.
• utveckla försäljningspipelines och vinna affärer enligt mål.
• hantera beredning av erbjudanden enligt Kamstrups sälj-/budstyrning och i samordning med interna Kamstrup-intressenter. 
• förbereda presentationer och beredning för positionering av Kamstrups värdeerbjudande.
• anordna sammankomster med nyckelkonton för att bygga förtroende för Kamstrup.
• vinna affärer med lämplig risk/belöning (marginal) uppdelning.
• fånga upp och dela lärdomar från kundengagemang, exempelvis förlorade affärer.
• ge inputs till Sales Management för utveckling av funktionskrav.
• samarbeta nära med partneransvariga från inköp samt övriga involverade i kontot.
• hålla CRM, kontoplaner och prognoser uppdaterade.

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Som Business Development Manager hos Kamstrup blir du såklart en central del av försäljningsorganisationen i Sverige men du blir också en del av ett internationellt team som arbetar med service och affärsutveckling i Tyskland, Danmark och Holland. 

Din onboarding kommer ske i både Sverige och Danmark och det förekommer resor i tjänsten. 
Du utgår från ditt hem eller från Kamstrups kontor i Täby, Karlskrona eller Umeå. Tänkt start är så snart rätt person kan vara på plats.
 

VEM ÄR DU?

För att vara aktuell för denna roll är det ett krav att du har: 

• erfarenhet av affärsutveckling inom digitala tjänster och uppbyggnaden av ett sådant affärsområde.
• förståelse och erfarenhet från teknisk försäljning. 
• körkort B.
• Flytande i svenska och engelska både skriftligt och muntligt. 

Utöver ovanstående, lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att lyckas i denna roll ser vi att du som person är relationsskapande och att du trivs i en utåtriktad och entreprenöriell roll. Du är lyhörd och kan relatera till våra kunders behov, för att sedan förvandla denna kunskap till konkurrenskraftiga lösningar för både kunder och Kamstrup. Du har förmågan att hålla presentationer med väldigt hög kvalitet, och du är villig att göra det lilla extra för att säkerställa att kunderna får den bästa upplevelsen. Du är också ansvarstagande samt strukturerad, och det kommer naturligt för dig att behålla överblicken i en hektisk arbetsmiljö med flera pågående projekt. Med ditt starka intresse för teknik drivs du också av ambitionen att ständigt öka dina kunskaper och bli en nyckelaktör i ett globalt företag. 

INTRESSERAD?
I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 januari 2022
  • Ansök senast: 23 februari 2022

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


24 april 2024

24 april 2024

24 april 2024

24 april 2024